نبود بیماری واگیردار در مناطق سیل‌زده
کد خبر: 3871791
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷

نبود بیماری واگیردار در مناطق سیل‌زده

گروه سلامت ــ جانشین بسیج جامعه پزشکی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به وضعیت نامناسب مناطق درگیر سیل در استان سیستان و بلوچستان، توزیع بسته‌های بهداشتی، غذایی و اسکان اضطراری را اولویت اصلی برای خدمت‌رسانی به این مناطق دانست.

وضعیت نامناسب مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان/ نیازهای اولیه سیل‌زدگانفاطمه کمیلی، جانشین بسیج جامعه پزشکی استان سیتان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به وضعیت نامناسب مناطق سیل‌زده این استان اظهار کرد: عمده خسارت در جنوب استان بوده و عمق فاجعه در منطقه دشتیاری است.

وی افزود: خوشبختانه تا کنون در منطقه سیل‌زده، هیچ بیماری واگیری مشاهده نشده است، چرا که این بیماری‌ها عمدتاً در فصل گرم شیوع پیدا می‌کنند، اما احتمال مارگزیدگی وجود دارد، لذا برای این موضوع باید احساس خطر کرد.

کمیلی بیان کرد: در حال حاضر بسته‌های بهداشتی، توزیع مواد غذایی و اسکان اضطراری در اولویت است تا این خانواده‌ها بتوانند زندگی اولیه خود را برپا کنند.

وی با اشاره به حضور اعضای بسیج جامعه پزشکی برای خدمات به مردم سیل‌زده این استان، اظهار کرد: در کنار فعالیت‌های مستمر و مؤثر بسیج جامعه پزشکی استان سیستان و بلوچستان، هم‌افزایی مطلوبی میان کانون‌های زیر مجموعه این سازمان در مسیر خدمت‌رسانی هرچه مؤثرتر به هموطنان رنج کشیده در مناطق سیل‌زده به وجود آمده است.
 
جانشین بسیج جامعه پزشکی استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: فعالیت‌های مردمی تیم‌های پزشکی و متخصص بسیج جامعه پزشکی کل کشور از جمله تیم پزشکی شهید رهنمون که متشکل از تیم‌های پنج تا هفت نفره پزشکان متخصص در رشته‌های مختلف است، از روز اول در مناطق سیل‌زده وجود داشته و پس از فروکش کردن موج سیل نیز این خدمت‌رسانی ادامه خواهد داشت.

وی افزود: تیم‌های متخصص پزشکان به صورت آماده‌باش درحال خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان هستند که برپایی پایگاه‌های درمانی و انواع ویزیت‌های رایگان از جمله خدمات این افراد است. ضمن اینکه از امروز یک بیمارستان صحرایی در منطقه دشتیاری مستقر می‌شود، این سازه بیمارستان نبی اکرم(س) و بهداری جنوب شرق سپاه پاسدارن است.

کمیلی یادآور شد: پزشکان و پرستاران این بیمارستان از سوی بسیج جامعه پزشکی تأمین شده و قرار است در وهله نخست خدماتی مانند ویزیت عمومی و تخصصی اطفال در این بیمارستان اجرایی شود. پس از استقرار دیگر تخصص‌های مورد نظر نیز برای آن تأمین می‌شود. ضمن اینکه در حال حاضر دستگاه‌های دندان‌پزشکی نیز برای این بیمارستان صحرایی تأمین شده است.
انتهای پیام
captcha