همهمه‌ای برای هامون
کد خبر: 3871534
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳
گزارش ایکنا از آخرین اخبار سیل سیستان و بلوچستان/

همهمه‌ای برای هامون

گروه اجتماعی ــ پس از گذشت چند روز از وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان، روند امدادرسانی به سیل‌زدگان تسریع پیدا کرده و همچنان وسایل گرمایشی و مواد غذایی در صدر مایحتاج کمک به مردم این مناطق است. همچنین، سیل علاوه بر حوادث ناگوار، سبب آبگیری تالاب خشکیده جازموریان نیز شد.

حاشیه‌ای‌ترین حاشیه ایران را دریابید

به گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، تاکنون به بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب خسارت وارد شده و راه ارتباطی ۱۲۵ روستای حاشیه تفتان و میرجاوه نیز از دو شب گذشته بر اثر طغیان رودخانه‌های فصلی و بارش برف مسدود و برق ۱۲۰ روستا نیز قطع شده است.

تسریع امدادرسانی پس از پیام مقام معظم رهبری

پس از پیام مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تسریع هرچه بیشتر در امر امدادرسانی به مناطق سیل‌زده، مقامات کشوری همچون علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، رضا اردکانیان، وزیر نیرو، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان حضور یافتند.

امدادرسانی به 3500 نفر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: از ابتدای شدت گرفتن بارندگی‌ها که منجر به وقوع سیلاب شد به بیش از 3500 نفر آسیب‌دیده امدادرسانی شد و روند امدادرسانی همچنان با بالگرد و قایق‌های امداد صورت می‌گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان، مواد غذایی و وسایل گرمایشی را اولویت اول سیل‌زدگان اعلام کرد و گفت: هموطنان گرامی می‌توانند کمک‌های غیرنقدی خود را به پایگاه‌های جمعیت هلال احمر استان و کمک نقدی خود را از طریق شماره‌گیری #۵۴*۱۱۲* و شماره حساب ۵۲۶۳۶۳۶۳۵۳ نزد بانک ملت شعبه امام علی(ع) به نام کمک‌های خیری جمعیت هلال احمر استان واریز کنند.

حاشیه‌ای‌ترین حاشیه ایران را دریابید


اعلام آمادگی گروه‌های جهادی

طبق گفته جانشین قرارگاه منطقه‌ای قدس نیروی زمینی سپاه، ۱۰۰ گروه جهادی از زاهدان و منطقه سیستان آمادگی خود را برای اعزام به مناطق سیل‌زده بلوچستان اعلام کردند.

امدادرسانی بالگردهای سپاه

سردار حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ۲۴ دی‌ماه به‌ منظور بازدید از مناطق سیل‌زده استان وارد فرودگاه کنارک شد و در بدو ورود در جمع خبرنگاران گفت: از همان ساعات اولیه سیلاب با حضور میدانی و استقرار قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه و فعالیت سپاه سلمان سیستان و بلوچستان کار امدادرسانی به سیل‌زدگان این استان آغاز شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر سه فروند بالگرد نیروی زمینی سپاه به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان اعزام شده و در حال امدادرسانی هستند. همچنین به‌ زودی بالگرد نیروی دریایی سپاه نیز جهت امدادرسانی بهتر به منطقه اعزام خواهد شد.

سلامی با بیان اینکه نیروی دریایی سپاه هم‌اکنون در حال انتقال امکانات خود به مناطق سیل‌زده این استان است، افزود: پنج گروه مهندسی سپاه نیز با ۵۰ دستگاه ماشین آلات در حال بازگشایی مسیرها و راه‌های بسته شده ناشی از سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان هستند.

استقرار یک بیمارستان صحرایی

وی گفت: امروز یک بیمارستان صحرایی با امکانات پیشرفته در جنوب سیستان و بلوچستان مستقر خواهد شد و به‌ صورت تخصصی به درمان بیماران خواهد پرداخت.

جواز اختصاص وجوهات شرعی برای کمک به سیل‌زدگان

آیت‌‌الله‌‌العظمی لطف‌الله صافی گلپایگانی ضمن درخواست از مردم و مسئولان جهت تسریع کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده این استان اعلام کرد: افراد می‌توانند ثلث سهم مبارک امام(ع) را جهت کمک‌رسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان اختصاص دهند.

حاشیه‌ای‌ترین حاشیه ایران را دریابید

هدیه‌ای آسمانی برای تالاب جازموریان

سیل سبب آب‌گرفتگی و بروز مشکلات در این استان شد اما وجه دیگر آن نعمتی است که اهالی این استان سال‌ها منتظر آن بودند و آن خبر خوش آبگیری تالاب جازموریان است که طی سال‌های اخیر به خاطر سطح کم‌ بارش‌ها دچار خشکسالی شده بود و اکنون دوباره آبگیری شد و نوید رونق زندگی دوباره را در این منطقه زیبای ایران می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از ۱۵ ایستگاه باران‌سنجی استان بیش از ۱۰۰ میلی‌متر باران گزارش شده که معادل بارش‌های یک سال زراعی در بلند‌مدت است.

هم‌همه‌ای برای هامون ایران

هجوم گاندوها به مناطق سیل‌زده بلوچستان شایعه است

پس از وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان در فضای مجازی شایعاتی مبنی بر حمله گاندوها منتشر شد که مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان‌وبلوچستان در این باره گفت: تاکنون هیچ موردی مبنی بر مشاهده یا حمله گاندو به سیل‌زدگان گزارش نشده و اخباری که در خصوص یورش ۳۰۰ گاندوی خشمگین به مناطق سیل‌زده منتشر شده، شایعه است.

تعطیلی مدارس

مدارس بخش دشتیاری شهرستان چابهار از آغاز بارش‌ها تاکنون به خاطر گل‌آلود بودن مسیرهای تردد تعطیل است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha