مسئول بخش امنیتی گروه تروریستی داعش بازداشت شد
کد خبر: 3872290
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸

مسئول بخش امنیتی گروه تروریستی داعش بازداشت شد

گروه بین‌الملل ـ هسته اطلاع‌رسانی امنیتی عراق از بازداشت مسئول بخش امنیتی داعش و برادر مفتی این گروه تروریستی در استان «نینوا» خبرداد.

مسئول بخش امنیتی گروه تروریستی داعش بازداشت شدبه گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، هسته اطلاع‌رسانی امنیتی عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: اداره پلیس «حدباء» وابسته به فرماندهی استان نینوا بر اساس اطلاعات دقیق و با تحت پیگرد قراردادن عناصر تروریستی توانست «نزار علی بشیر النعمة»، مسئول بخش امنیتی داعش و برادر مفتی گروه تروریستی را بازداشت کرد.

در این بیانیه آمده است: بشیر النعمة برادر مفتیِ این گروه تروریستی به نام «ابوعبدالباری شفاء النعمة» است که روز پنجشنبه در موصل بازداشت شد.

ابوعبدالباری نقش مهمی در صدور حکم اعدام برای بسیاری از ساکنان و گلوله‌باران مسجد حضرت یونس (ع) در موصل داشت که سرانجام ازسوی مأموران امنیتی عراق دستگیر شد.

عبدالباری یکی از رهبران ردیف اول گروه تروریستی داعش به حساب می‌آید و مسئول صدور فتوای اعدام شماری از روحانیان و دانشگاهیان موصل بود که حاضر نشدند با گروه تروریستی داعش بیعت کنند.

وی به عنوان مفتی از مروجان ایدئولوژی منحرف داعش به شمار می‌رود و با سخنان تحریک‌آمیز خود از مشوقان اعضای این گروه تروریستی برای انجام جنایت‌های غیرانسانی بود.
مسئول بخش امنیتی گروه تروریستی داعش بازداشت شد
تصاویری که از زمان دستگیری عبدالباری منتشر شده نشان می‌دهد وی به علت چاقی مفرط و وزن غیرطبیعی قادر به حرکت نیست، به‌طوری که مأموران به ناچار از یک دستگاه وانت برای انتقال او به بازداشتگاه استفاده کردند.

یادآوری می‌شود، داعش بین ژوئن 2014 تا ژوئیه 2017 کنترل شهر موصل، مرکز استان نینوای عراق را به دست گرفت.
 
انتهای پیام
captcha