خادمان بقاع متبرکه در ترویج مکارم اخلاقی پیش‌قدم باشند
کد خبر: 3872586
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
معاون فرهنگی، اجتماعی اداره‌کل اوقاف خراسان رضوی:

خادمان بقاع متبرکه در ترویج مکارم اخلاقی پیش‌قدم باشند

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام جمال ایزدی گفت: خادمان بقاع متبرکه و اماکن مذهبی که مهم‌ترین نقش را در ارتباط با زائر و ایجاد تحول در آن‌ها می‌شوند، باید سیره پیامبر(ص) را در پیش گیرند و در ترویج مکارم اخلاقی و فضایل انسانی در بقاع متبرکه و امامزادگان پیش‌قدم باشند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ دوره آموزشی خادمین سالیانه و فصلی بقاع متبرکه و امامزادگان خراسان رضوی با حضور مدیرکل، معاون فرهنگی، اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، مسئول امور بقاع متبرکه خراسان رضوی و رئیس اداره اوقاف طرقبه شاندیز همراه با برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه خادمان، 28 دی‌ماه در جوار آستان مقدس امامزادگان یاسر و ناصر(ع) شهرستان طرقبه شاندیز برگزار شد.
حجت‌الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی، اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در این دوره آموزشی بیان کرد: ۳۰۴ بقعه متبرکه در سراسر خراسان رضوی، سنگرهای بسیار مهم و پایگاه‌هایی هستند که بنابر فرمایش رهبر کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) محل آرامش مردم هستند و بنابر فرمایشات رهبر عزیز باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند.
وی تصریح کرد: خدمت در این بقاع متبرکه بسیار ارزشمند است و انجام فعالیت‌های فرهنگی در بقاع متبرکه و امامزادگان نیز بسیار مهم و تأثیرگذار است.
ایزدی تأکید کرد: خادمان فعال در بقاع متبرکه و امامزادگان، نقشی اساسی و تأثیرگذار بر زائران دارند، چون مخاطب اصلی ما در بقاع متبرکه آستان مقدس امامزادگان، زائران گرامی هستند.
وی افزود: زائران از همه اقشار و اصناف مردم با سلایق مختلف به بقاع متبرکه مشرف می‌شوند، باید برای همه این زائران برنامه مذهبی، فرهنگی داشته باشیم.
معاون فرهنگی، اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اظهار کرد: به لحاظ مدیریتی و نیروی انسانی، خادمان در بقاع متبرکه بهترین پشتوانه برای روحانیون مستقر در بقاع متبرکه در راستای انجام برنامه‌های فرهنگی هستند.
وی یادآور شد: خادمان بقاع متبرکه و اماکن مذهبی که مهم‌ترین نقش را در ارتباط با زائر و ایجاد تحول در آنها می‌شوند، باید سیره پیامبر(ص) را در پیش گیرند و در ترویج مکارم اخلاقی و فضایل انسانی در بقاع متبرکه و امامزادگان پیش‌قدم باشند.
در ادامه مراسم کارگاره‌های آموزشی ویژه خادمان شامل کلاس اخلاق کاربردی، کلاس احکام ویژه بقاع متبرکه، کلاس تشریح خدمات و وظایف خادمان و کلاس آسیب‌های اجتماعی و راه‌های پیشگیری از آن با حضور حجج‌الاسلام ایزدی، دارینی و صابری تولایی برگزار شد.
پخش کلیپ‌های سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، اقامه نماز جماعت، جلسه پرسش و پاسخ از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
اعظم دوست‌حصار
انتهای پیام
captcha