تأثیر مثبت نهادهای دینی در کاهش آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3872633
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳

تأثیر مثبت نهادهای دینی در کاهش آسیب‌های اجتماعی

گروه جامعه ــ وزیر کشور با اشاره به اینکه نتایج پیمایش‌ها نشان می‌دهد که نهادهای دینی با همکاری سایر نهادها می‌توانند تأثیر مثبتی در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشند، گفت: مقرر شد نقش حوزه علمیه خواهران در سبک زندگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی بررسی شود.

به گزارش ایکنا؛ عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، امروز یکشنبه، 29 دی ماه، پس از برگزاری نشست کمیته آسیب‌های اجتماعی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این جلسه در تکمیل جلسه گذشته و با موضوع تأثیر نهادهای دینی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار شد، گفت: براساس گزارش جلسات قبلی، نهادهای دینی با همکاری سایر نهادها می‌توانند تأثیر مثبتی در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشند.

وی ادامه داد: پیمایش‌های دینی در رابطه با تأثیر نهادهای مذهبی نشان می‌دهد که تأثیر نهادهای مذهبی بر آسیب‌های اجتماعی مثبت است. قرار شد تا مصوبات این جلسه به عنوان سند بالادستی تنظیم شود تا همکاری بین نهادهای دینی را شاهد باشیم. البته وظایف مربوط به هر حوزه در این سند به همان حوزه واگذار می‌شود.

وزیر کشور از مطرح شدن موضوع فضای مجازی در این جلسه نیز خبر داد و گفت: تأکید بر استفاده مثبت از فضای مجازی است اما باید بدانیم که آسیب‌های این فضا بیشتر از تأثیرات مثبت آن است. بر همین اساس تصمیم گرفتیم آسیب‌های مربوط به حوزه فضای مجازی به یک کارگروه واگذار شود تا کنترل شوند.

رحمانی فضلی اضافه کرد: کمک گرفتن از حوزه علمیه خواهران موضوع دیگری بود که در خصوص آن صحبت کردیم و مقرر شد نقش این نهاد در تاثیر سبک زندگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی بررسی شود. معتقدیم موضوع آسیب‌های اجتماعی را فقط باید به صورت اجتماعی حل کنیم و بهترین روش برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی روش پیشگیری است.

انتهای پیام
captcha