سلطان قابوس؛ بانی بورسیه به دانشجویان الازهر
کد خبر: 3873341
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰

سلطان قابوس؛ بانی بورسیه به دانشجویان الازهر

گروه بین‌الملل ــ یک منبع مصری در خبری درباره سلطان قابوس، پادشاه فقید عمان آورده است: وی بانی بورسیه به دانشجویان مستحق مرکز اسلامی الازهر بوده است.

به گزارش ایکنا؛ پایگاه خبری «الشروق» مصر نوشت: سلطان قابوس 30 سال پیش و از سال 1990 اعطای این بورسیه به دانشجویان مستحق (دارای مشکل مالی) الازهر را آغاز کرد و تعداد دانشجویانی که هر سال از آن استفاده می‌کنند، نسبت به سال‌های قبل متفاوت است.

شیخ علی خلیل، رئیس بخش مراکز وابسته به الازهر به الشروق گفت: در سال تحصیلی جاری (2019 ـ 2020) 27 هزار و 106 دانشجو از این بورسیه بهره‌مند شده‌اند.

دینا الکفراوی، کارشناس اجتماعی در مرکز «الفهاد» الازهر در این باره اظهار کرد: در این مرکز 15 دانشجو از بورسیه سلطان قابوس بهره‌مند شده‌اند که به نسبت تعداد بالای دانشجویان کم است؛ زیرا مراکزی در مصر هستند که تعداد زیادی از دانشجویان آن‌ها از این بورسیه بهره‌مند شده‌اند.

سلطان قابوس بن سعید، پادشاه عمان 21 دی ماه پس از حدود نیم قرن حکومت در 79 سالگی درگذشت و پس از وی پسر عمویش هیثم بن طارق بر تخت پادشاهی نشست.

الازهر با صدور بیانیه‌ای ضمن تسلیت درگذشت سلطان قابوس، وی را پادشاهی خردمند توصیف کرد و احمد الطیب، شیخ الازهر در رأس هیئتی برای ابراز تسلیت به خانواده و نزدیکان پادشاه فقید عمان به این کشور سفر کرد.

انتهای پیام
captcha