فعالیت‌‌های دینی عمان در سالی که گذشت
کد خبر: 3876583
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱

فعالیت‌‌های دینی عمان در سالی که گذشت

گروه بین‌الملل ــ کشور عمان در سال گذشته میلادی(2019) فعالیت‌های دینی متنوعی را اجرا کرد که شامل برنامه‌هایی از جمله جلسات گفت‌و‌گو، برگزاری سمینار، مسابقات قرآن و اجرای ویژه‌برنامه حج تمتع بود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در عمان، برگزاری جلسات گفت‌و‌گو، سخنرانی و فعالیت‌های دینی همچون مسابقات قرآن کریم و کنفرانس پیشرفت علوم فقهی با هدف تغذیه معنوی و عاطفی جوانان و پایبندی به اخلاق و مبانی اسلامی از مهم‌ترین فعالیت‌های عمان در سال گذشته میلادی بوده است.

کنفرانس پیشرفت علوم فقهی در روزهای پایانی سال 2019 با موضوع «فقه آب» برگزار شد و بیش از 57 اندیشمند از کشورهای مختلف جهان در آن حضور داشتند، این کنفرانس شاهد حضور علمای گروه‌های مختلف اسلامی بود تا درباره آب بیشتر اندیشیده شده و امکان افزایش همکاری بشر در این زمینه فراهم شود.

برگزاری رقابتی قرآنی با حضور جوانان

برگزاری بیست و‌ نهمین دوره مسابقات قرآن کریم با حمایت مستقیم سلطان فقید عمان(سلطان قابوس) و رقابت 2 هزار و 140 شرکت‌کننده از سراسر عمان در این مسابقه از دیگر برنامه‌های سال گذشته میلادی در این کشور بود که مورد توجه جوانان عمانی قرار گرفت.

همچنین در سال 2019 چهارمین برنامه آگاهی‌بخشی به افراد غیر مسلمان و دعوت آنان به اسلام موسوم به «التعارف»(آشنایی) در ماه رمضان در مرکز همایش‌های عمان برگزار شد. در مراسم افتتاح این برنامه احمد المحرزی، وزیر گردشگری عمان و مسئولان وزارت اوقاف و امور دینی این کشور حضور یافتند.

فعالیت‌‌های دینی عمان در سالی که گذشت

از سوی دیگر جلسات آگاهی‌بخشی به غیر مسلمانان در طول ماه رمضان در مساجد منتخب برگزار شد و این برنامه هر ساله از سوی اداره آشنایی با اسلام و همکاری‌های فرهنگی وزارت اوقاف و امور دینی عمان برنامه‌ریزی و حمایت می‌شود.

بخشی دیگر از فعالیت‌های دینی سال 2019 در عمان از سوی مرکز عالی فرهنگ و علوم سلطان قابوس برگزار شد. این مرکز مسئولیت نظارت بر مساجدی را که با هزینه سلطان قابوس در سراسر این کشور اداره می‌شود، عهده‌دار است.

جلسات گسترش مبانی اسلامی

همچنین جلسات دوره‌ای با هدف گسترش مبانی اسلامی در زندگی اجتماعی افراد و تقویت روحیه شهروندی، گفت‌و‌گو و تسامح میان جوانان در مساجد مختلف وابسته به مرکز عالی فرهنگ و علوم سلطان قابوس برگزار شد. این برنامه با هدایت و سخنرانی شیخ احمد بن حمد الخلیلی، مفتی اعظم عمان اجرا شد.

این مرکز همچنین سلسلسه نشست‌هایی درباره آموزه‌های قرآنی را در استان‌های مختلف عمان با حضور شیخ «کهلان بن‌نبهان الخروصی»، معاون مفتی اعظم عمان برگزار کرد.

فعالیت‌‌های دینی عمان در سالی که گذشت

یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت اوقاف و امور دینی عمان برنامه حج تمتع 1440 هجری قمری بود که طی آن در سال 2019، 14 هزار زائر شامل 13 هزار و 500 عمانی، 250 عرب و 250 غیر عرب با 700 کادر اداری به مکه مکرمه اعزام شد. در این دوره 27 هزار شهروند این کشور برای حج، ثبت نام کرده بودند.

برگزاری نمایشگاه‌ و فعالیت‌های چند روزه در کشورهای غیر اسلامی با عنوان «آشنایی با اسلام» از دیگر برنامه‌های وزارت اوقاف و امور دینی عمان بود که در سال گذشته میلادی با مشارکت دیگر وزارتخانه‌های این کشور اجرا شد.

انتهای پیام
captcha