جلوه‌نمایی آثار قرآنی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره
کد خبر: 3873801
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱

جلوه‌نمایی آثار قرآنی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره

گروه بین‌الملل ـ پنجاه و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره با مشارکت 900 مؤسسه انتشاراتی از 38 کشور جهان و با نمایش آثار و منشورات قرآنی در حال برگزاری است.

جلوه‌نمایی آثار قرآنی در نمایشگاه  بین‌المللی کتاب قاهره
به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری رسمی امارات(وام)، پنجاه و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره با شعار «مصر آفریقا ـ فرهنگ تنوع» و با مشارکت 900 ناشر از 38 کشور جهان از روز چهارشنبه، دوم بهمن‌ماه، در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی مصر واقع در منطقه «التجمع الخامس» شهر قاهره آغاز شد.
 
در این نمایشگاه که تا روز 15 بهمن‌ماه ادمه دارد، مؤسسه بین‌المللی قرآن جایزه دبی 123 عنوان کتاب قرآنی و دینی در این نمایشگاه عرضه کرده است که در زمینه مطالعات قرآنی، مطالعات در زمینه سیره نبوی، اعجاز علمی قرآن، مطالعات فقهی، فرهنگ اسلامی و ... است.
 
همچنین، کتاب «مطالعات در نظم قرآن» به قلم «مسعد الشایب»، دکترای رشته تفسیر و علوم قرآن کریم که به تازگی از سوی پایگاه نشر الکترونیکی «کتبنا»(کتاب‌های ما) منتشر شده، در نمایشگاه بین المللی کتاب قاهره عرضه شده است.

این کتاب درباره نظم قرآن و تاریخ آن در میان علمای عرب و علمای تفسیر است. در این کتاب به وضوح پیشرفت و ظهور نظریه نظم قرآن توسط «عبدالقاهر الجرجانی» دیده می‌شود.
 
در این کتاب آمده است که مفسران، این نظریه را پذیرفته‌اند و در کتاب های خود از این نظریه استفاده کردند.
جلوه‌نمایی آثار قرآنی در نمایشگاه  بین‌المللی کتاب قاهره
این کتاب به موضوعات مهمی مربوط به «نظم قرآن کریم» مانند ترتیب آیات و سوره‌های قرآن؛ توفیقی است یا اجتهادی، دلایل پیوند بین آیات و جمله ها و سوره‌ها درقرآن کریم، بررسی وجود حروف زاید در قرآن و تبین عملکرد سوره های قرآنی پرداخته است.
 
همچنین، غرفه مؤسسه انتشاراتی «دارالمعرفه سوریه» نیز نسخه‌هایی از قرآن در حجم و اندازه‌های مختلف در معرض دید عموم قرار داده که توجه بازدیدکنندگان نمایشگاه را جذب کرده است.
جلوه‌نمایی آثار قرآنی در نمایشگاه  بین‌المللی کتاب قاهره
برخی ناشران مصری نیز با حضور در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره، علاوه بر نسخه‌هایی از قرآن در حجم و اندازه‌های مختلف، جدیدترین منشورات خود را در معرض دید عموم قرار داده‌اند.
 
انتهای پیام
captcha