فعالیت اساتید راهنما در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)
کد خبر: 3873850
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
حاجعلی بیان کرد:

فعالیت اساتید راهنما در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)

گروه مسابقات ــ رئیس هیئت داوران سیزدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) گفت: طی این دوره در هر سالن از اساتید راهنما و ناظر فنی استفاده می‌شود و آنها نیز از قاریان و حافظانی هستند که رتبه‌های ممتازی دارند.

سمیه حاجعلی، رئیس هیئت داوران سیزدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در بخش بانوان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به جزئیات رقابت‌ها از 3 تا 9 بهمن‌ماه، اظهار کرد: این رقابت‌ها به دلیل تعداد شرکت‌کنندگان در رشته حفظ 10 جزء در مقطع سنی بالای 16 سال از پنجشنبه، سوم بهمن‌ماه، آغاز شد و تا 9 بهمن‌ماه ادامه دارد و فینال آن بعدازظهر نهم برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین رقابت در رشته حفظ 10 جزء زیر 16 سال از ششم تا 9 بهمن‌ماه بدون مرحله فینال انجام می‌شود. اما شرکت‌کنندگان در رشته حفظ 20 جزء قرآن در تمام گروه سنی از سوم تا هفتم بهمن‌ماه با هم رقابت دارند و مرحله فینال این رشته نیز صبح هشتم بهمن‌ماه است.

حاجعلی اظهار کرد: مرتلان و قاریان نیز از پنجم تا هشتم بهمن‌ماه با هم رقابت خواهند داشت که فینال این رشته نیز بعدازظهر هشتم بهمن‌ماه برگزار می‌شود. حافظان کل نیز از سوم تا هفتم بهمن‌ماه باهم رقابت می‌کنند و فینال حفظ کل نیز صبح هشتم بهمن‌ماه خواهد بود.

وی درباره اینکه آیا در سالن مسابقات از استاد راهنما نیز استفاده می‌شود یا خیر؟ تصریح کرد: متسابقان می‌توانند از نظر اساتید راهنما متناسب با هر رشته در فضایی جدا از سالن مسابقات بهره‌مند شوند. البته در این دوره از اساتید راهنما و ناظران فنی استفاده می‌شود که از قاریان و حافظان دارنده رتبه‌‌های ممتاز و برجسته هستند و حتی در برهه‌ای داوری مسابقات را انجام داده‌اند. از سوی دیگر دریافت این نکات آموزشی موجب تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف شرکت‌کنندگان برای دوره‌های بعدی یا دیگر مسابقات می‌شود. 

حاجعلی بیان کرد: وجود استادان راهنما به دلیل استفاده از بحث آموزشی و پررنگ کردن این موضوع در کنار بحث تبلیغی و ترویجی مسابقات است و یک کلاس درس کوچک محسوب می‌شود. حتی هنگامی که متسابق به نمره‌اش اعتراض داشته باشد، با گفته‌های استاد راهنما، پاسخ سؤال‌هایش را دریافت می‌کند و ابهاماتش با راهنمایی اساتید برطرف می‌شود.

انتهای پیام
captcha