شور و هیجان متسابقان در سومین روز رقابت مرتلان و قاریان
کد خبر: 3874129
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۵
در حاشیه دومین روز مسابقات امام علی(ع)؛

شور و هیجان متسابقان در سومین روز رقابت مرتلان و قاریان

گروه مسابقات ــ سومین روز از رقابت‌های سیزدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) با شور و هیجان خاص متسابقان برای دریافت توضیح درباره اخذ نمرات و افزوده شدن رقابت‌های رشته‌های ترتیل و تحقیق همراه بود.

به گزارش ایکنا؛ در سومین روز از رقابت‌های سیزدهمین دوره مسابقات دارالقران امام علی(ع)، امروز، پنجم بهمن‌ماه، شاهد حضور شمار بیشتری از متسابقان به دلیل افزوده شدن رشته قرائت تحقیق و ترتیل بودیم؛ رقابت‌هایی که در گروه‌های سنی زیر 16 سال، 16 تا 32 سال و بالای 32 سال در سالنی با فضاسازی زیبا و اختصاص جایگاه ویژه برای هیئت داوران برگزار شد.

این مسابقات از آن‌گونه مسابقاتی‌ است که حتی در برخی از رشته‌ها شاهد رقابت اعضای خانواده (رقابت دو خواهر یا رقابت مادران و فرزندان) با یکدیگر هستیم. اما شاید از نکات قابل تأمل دوره سیزدهم مسابقات امام علی(ع)، انتخاب شعار «کیفیت و تحول‌بخشی» باشد؛ شعاری که حاکی از ارتقای سطح کیفی و نوآوری‌های این دوره از مسابقات نسبت به ادوار گذشته است و زمینه را برای حضور استعدادهای نهفته شکوفا می‌کند.

حضور متسابقان روشندل و نابینا در رشته‌های حفظ و ترتیل در کنار دیگر متسابقان و وجود قرآن به خط بریل برای این طیف از شرکت‌کنندگان، ذکر صلوات قرآنی در فواصل اجراهای شرکت‌کنندگان و مجاورت محل اسکان و سالن مسابقات در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) نیز از دیگر موارد قابل ذکر است.

امروز اتاق اساتید راهنما بیش از روزهای گذشته با ازدحام جمعیت روبرو بود؛ ازدحامی که برگرفته از سؤالات متسابقان از نمرات خود، البته پس از بازبینی نمراتشان به تفکیک هر سرفصل صوت، لحن، وقف وابتدا، حسن حفظ، تجوید بود. پاسخ‌های صبورانه اساتید راهنما درباره ناکوکی لحن‌ها و طنین‌ها، شدت و قوت صدا، تمرین تحریر زدن و صداسازی، انعطاف صوتی، گرم کردن صدا و اکسان‌ها و نکات آیین‌نامه‌ای بخش جالب توجهی بود که از سوی دیگر مشهود بود.

همچنین برنامه‌‌ریزی تور زیارتی به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) طی دو نوبت صبح و بعداز ظهر از جمله برنامه‌های جانبی در نظر گرفته شده برای بانوان متسابق است. 

یادآور می‌شود، سیزدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در بخش بانوان از 3 تا 10 بهمن‌ماه در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) جمکران در حال برگزاری است.

انتهای پیام
captcha