رسیدن به عالی‌‌ترین درجات انسانی در سایه تقوا
کد خبر: 3873947
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸
امام جمعه طارم:

رسیدن به عالی‌‌ترین درجات انسانی در سایه تقوا

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام منصوری گفت: زنان با الگوگیری از زندگی حضرت زهرا(س) در ساختن جامعه‌ای پاک و اسلامی با اخلاق فاطمی بکوشند و بدانند که در سایه حفظ حجاب، پاکدامنی و تقوا می‌توانند به عالی‌ترین درجات انسانی و اسلامی نائل شوند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام منصوری، خطیب جمعه طارم، چهارم بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی، گفت: در حدیثی قدسی خداوند به پیامبر اسلام(ص) می‌فرمایند که انسان عابد واقعی، هفت خصلت مهم دارد که عبارت است از 1) داشتن تقوا که باعث دوری از معصیت و گناه می‌شود، 2) کم سخن گفتن و سکوت در زمانی که نیاز به سخن گفتن او نباشد، 3) گریه به‌خاطر ترس از عذاب خدا، 4) شرم و حیا از خدا در هنگام خلوت، 5) غذا کم می‌خورد و به فکر شکم نیست، 6) در دنیا باشد ولی دنیا را برای خود دشمن بداند و 7) بندگان خوب خدا را دوست خود بداند.
وی در ادامه ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه، حضرت زهرا(س) را اسوه زنان و افتخار خاندان وحی و خورشیدی درخشان بر تارک اسلام عزیز و بهترین الگو برای مادران و زنان مسلمان جهان دانست و از آن‌ها خواست تا با حفظ حجاب و رعایت عفت و پاکدامنی فرزندانی پاک و آزاده تربیت کنند.
امام جمعه طارم بیان کرد: ان‌شاءالله خداوند به همه زنان مسلمان ایران توفیق دهد تا با الگوگیری از زندگی حضرت زهرا(س) در ساختن جامعه‌ای پاک و اسلامی با اخلاق فاطمی بکوشند و به دیگر زنان سایر مناطق جهان بفهمانند که ارزنده‌ترین زینت زن، حفظ حجاب است و در سایه حفظ حجاب، پاکدامنی و تقوا می‌توانند به عالی‌ترین درجات انسانی و اسلامی نائل شوند.
منصوری با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با دست‌اندرکاران حج و همچنین مطالبات ایشان در خطبه‌های ۲۷ دی‌ماه نماز جمعه تهران، گفت: مقام معظم رهبری طرح مردم‌سالاری دینی و ایستادگی بر سر آرمان‌ها و شعارهای اولیه انقلاب همراه با پیشرفت و بالندگی را برآمده از دل مقاومت و ایستادگی مسلمانان دانسته و فرمودند که در حال حاضر در سایه مردم‌سالاری دینی است که مردم ایران در مقابل همه فشارهای استکبار جهانی مقاومت کرده و تبدیل به یک کشور الگو و تأثیرگذار در منطقه و جهان شده‌اند.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری از ملت ایران خواستند تا می‌توانند قدرتمند باشند و تنها راه پیش پای ملت ایران عبارت است از قوی شدن. دشمن اکنون به این باور رسیده است که نمی‌تواند کاری کند چون فهمیده است که ملت ایران قوی و مستحکم است. اگر دشمن احساس کند ما ضعیف شده‌ایم جرئت بیشتری پیدا خواهد کرد و ضربه خود را خواهد زد.
امام جمعه طارم اظهار کرد: دشمنان ایران با وجود فشارهای اقتصادی و نارضایتی مردم از گرانی‌ها می‌خواهند نارضایتی اجتماعی در بین اقشار مختلف مردم و به‌ویژه جوانان را تشدید کنند اما هیچ غلطی نمی‌توانند انجام دهند.
مرتضی قاسمی
انتهای پیام
captcha