حضور قاریان ایرانی در کنفرانس قرآنی بنگلادش
کد خبر: 3874177
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱

حضور قاریان ایرانی در کنفرانس قرآنی بنگلادش

گروه بین‌الملل ــ بیستمین کنفرانس بین‌المللی قرآن کریم با شرکت قاریانی از کشورهای ایران، مصر، مراکش، مالزی، تایلند و ترکیه در بنگلادش برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بیستمین دوره از کنفرانس بین‌المللی قرائت قرآن کریم چهارم بهمن‌ماه به میزبانی مؤسسه اقرأ به ریاست شیخ احمد بن یوسف الازهری و با حضور وزیر امور دین بنگلادش و بسیاری از مقامات مذهبی و سفرای کشورهای اسلامی در مسجد جامع بیت‌المکرم شهر داکا آغاز شد.

این دور از کنفرانس به مدت دو روز با شرکت قاریانی از کشورهای ایران، مصر، مراکش، مالزی، تایلند و ترکیه با برگزاری محافل قرآنی در شهرهای مختلف بنگلادش نظیر چیتاگونگ، قاضی‌پور، راجشاهی، کاکس بازار، باریشال(باریسال) و سیلهت ادامه یافت.

محمدرضا نفر، سفیر ایران در داکا در مراسم افتتاحیه بیستمین کنفرانس بین‌المللی قرآن بنگلادش گفت: این کنفرانس قرآنی بزرگ‌ترین و با شکوه‌ترین مراسم معنوی قرائت قرآن در تاریخ بنگلادش است.

وی قرآن کریم را کلید کرامت و عزت فرد و جامعه دانست و نگاه به قرآن، تدبر در آن، حفظ آیات، تمسک به کلام وحی و پندگیری از آن را مایه رشد و کرامت انسان توصیف کرد.

یادآور می‌شود، در این دوره از کنفرانس کریم منصوری از قاریان مشهور و بین‌المللی قرآن کریم از جمهوری اسلامی ایران شرکت داشت که با قرائت زیبا و جذاب خود حاضران در مجلس را بارها و بارها به وجد آورد و تحسین مقامات میزبان و میهمانان خارجی را برانگیخت.

انتهای پیام
captcha