5387 یزدی در آزمون «قرآن و عترت» شرکت می‌کنند
کد خبر: 3874618
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹

5387 یزدی در آزمون «قرآن و عترت» شرکت می‌کنند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزاری آزمون سراسری «قرآن و عترت» در 13 حوزه با حضور 5387 نفر در این استان خبر داد.

5387 یزدی در آزمون «قرآن و عترت» شرکت می‌کنندمجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا یزد با اشاره به آمادگی استان برای برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت اظهار کرد: هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت همزمان با سراسر کشور در این استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این دوره در رشته‌های تفسیر سوره بقره، ترجمه و درک معانی سوره بقره، حفظ و ترجمه نهج‌البلاغه، حفظ و ترجمه صحیفه سجادیه و نیایش‌های امام سجاد(ع)، حفظ جزء ۳۰، حفظ جزء اول، حفظ سوره بقره، حفظ 5، 10، 15، 20، 25 و حفظ کل قرآن کریم،‌ سبک زندگی و سیره معصومین(۱ و ۲) و روخوانی قرآن برگزار خواهد شد.

جوادیان‌زاده افزود: این آزمون 11 بهمن ماه جاری در سطح استان و در 13 حوزه امتحانی برگزار و در مرکز استان در سالن های فجر و غدیر دانشگاه یزد برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به ثبت‌نام 5387 نفر در این دوره اظهار کرد: از این تعداد ثبت نام 85 درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: همچنین از این تعداد 3692 نفر در رشته‌های حفظ، 244 نفر معارف اهل بیت (ع)، 791 نفر در رشته ترجمه و مفاهیم در آزمون کتبی هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت شرکت می‌کنند.

جوادیان‌زاده با اشاره به برگزاری آزمون الکترونیکی شامل رشته های روخوانی و روان خوانی و سبک زندگی با حضور 660 نفر در استان گفت: 346 نفر نیز در آزمون شفاهی زیر ده سال توسط اوقاف و امورخیریه استان برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد.

 

انتهای پیام
captcha