12 بهمن مبدأ یک تحول عمیق و ماندگار در تاریخ اسلام، ایران و انقلاب است
کد خبر: 3874828
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
حجت‌الاسلام و المسلمین محمودی:

12 بهمن مبدأ یک تحول عمیق و ماندگار در تاریخ اسلام، ایران و انقلاب است

گروه سیاسی ــ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در نشست خبری تشریح برنامه‌های یوم‌الله 12 بهمن گفت: روز ورود تاریخی امام(ره) به میهن اسلامی مبدأ یک تحول عمیق و ماندگار در تاریخ اسلام، ایران و انقلاب شد.

به گزارش ایکنا، نشست خبری حجت‌الاسلام و المسلمین سید محسن محمودی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، صبح امروز،سه‌شنبه 8 بهمن، برای تشریح برنامه های یوم الله ۱۲ بهمن در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمودی در ابتدا با گرامیداشت سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ره) به میهن اسلامی این روز را از ایام‌الله دانست و گفت: ایشان در این روز بعد از سال‌ها دوری از وطن با استقبال پرشور مردم به میهن بازگشتند و مبدأ یک تحول عمیق و ماندگار در تاریخ اسلام، ایران و انقلاب شدند.

وی افزود: در گام دوم انقلاب و در شرایط حساس داخلی و خارجی امروز، یک بار دیگر ۱۲ بهمن را گرامی می‌داریم. امروز انقلاب نظام اسلامی در نهایت اقتدار و عزت است و تفکر و اندیشه امام(ره) مرزهای جغرافیایی را نه فقط در دنیای اسلام بلکه در خارج از آن درنوردیده است و امروز علمدار این حرکت و ادامه‌دهنده این تفکر و حرکت رهبر معظم انقلاب هستند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغت اسلامی استان تهران بیان کرد: امروز شاهد هستیم که گرایش به اسلام و تفکر امام و انقلاب در حال فزونی است و در شرایطی وارد دهه فجر می‌شویم که ابهت و هیمنه امریکا شکسته شده، جبهه مقاومت بر تمام گروه‌های تکفیری و مزدوران و نفوذی‌های استکبار جهانی در کشورهای اسلامی پیروز شده و رژیم غاصبصهیونیستی در نهایت انزوا قرار گرفته و جهان اسلام و خصوصا جوانان آن در حال خیزش به سمت اهداف متعالی اسلام و انقلاب هستند.

محمودی اظهار کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم فرمودند باید این انقلاب با پرچمداری ایشان، حضور مردم در صحنه و به ویژه جوانان غیرتمند زمینه‌ساز حکومت و دولت مهدوی شود.

وی اظهار کرد: برنامه‌های فراوانی در سطح کشور و استان تهران برای این ایام پیش‌بینی شده و به لطف خدا شاهد برگزاری این برنامه‌ها خواهیم بود. ستاد چهلمین سالگرد پیرزوی انقلاب استان تهران از دی ماه آغاز به فعالیت کرد و 25 کارگروه اجرایی در این ستاد شکل گرفت.

محمودی بیان کرد: در این روزها شاهد حضور مجموعه‌ها، نهادهای مردمی و وزارتخانه‌ها در حرم مطهر امام(ره) برای ادای احترام و تجدید میثاق با آرمان‌های ایشان هستیم. مرقد مطهر امام(ره) توسط سپاه کاشان با گلاب ناب کاشان شستشو خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغلات اسلامی استان تهران در تشریح برنامه‌های 12 بهمن گفت: محوری‌ترین و مهمترین برنامه در حرم مطهر امام(ره) است که این مراسم از ساعت 9 صبح آغاز می‌شود و مکان جلوس و محل نطق تاریخی ایشان ساعت 11 صبح گلباران می‌شود. همچنین رژه موتورسواران توسط ستاد کل نیروهای مسلح از مسیر فرودگاه مهرآباد تا بهشت زهرا برگزار می‌شود و این مسیر گلباران می‌شود.

وی بیان کرد: در این روز در تمام مراکز آموزشی و مدارس گلبانگ انقلاب نواخته می‌شود و برنامه‌های ویژه‌ای در مدارس برگزار می‌شود. تمام مکان‌های منتسب به امام (ره) در خمین، قم، نجف و نوفل لوشاتو و مدارس علوی و رفاه در تهران شاهد برگزاری برنامه‌های ویژه خواهد بود.همچنین ناقوس کلیساها و سوت کشتی‌ها و قطارها همزمان با ساعت ورود تاریخی امام(ره) به میهن به صدا در می‌آید.

محمودی با اشاره به همزمانی چهلمین روز شهادت سپهبد قاسم سلیمانی با 22 بهمن، گفت: قطعا ایام دهه فجر و برنامه‌های این روزها با نام شهید سلیمانی همراه خواهد بود. شهید سلیمانی و شهدای مدافع حرم فارغ‌التحصیلان مکتب امام (ره) هستند. امروز اگر شهید سلیمانی قلب‌های امت اسلام و حتی آزادگان دنیا به تسخیر خود درآورد به خاطر پرورش در مکتب امام(ره) بوده است. لذا این شهید به منزله یک الگوی شاخص از مکتب امام(ره) مورد توجه جوانان خواهد بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: مراسم 12 بهمن را بیش از 450 خبرنگار، تصویربردار و عکاس پوشش خواهند داد. متروی تهران نیز برای ایاب و ذهاب مردم به صورت رایگان از ساعت 7 صبح به حرم فعال خواهد بود و اتوبوسرانی تهران نیز از ساعت 6 تا 9 صبح در میدان‌های اصلی تهران به سمت حرم امام(ره) در خدمت مردم است.

وی تصریح کرد: 12 بهمن روزی تاریخی است که ضمن گرامیداشت آن باید از آن در جهت تقویت روحیه ولایتمداری و همراهی با رهبری در نظام اسلامی بهره برد.

محمودی با اشاره به برگزاری برنامه میهمانی لاله‌ها گفت: این برنامه در اولین پنجشنبه ده فجر، 17 بهمن، در 19 هزار گلزار شهدای سراسر کشور برگزار می شود. این مراسم در تهران در بهشت زهرا و از ساعت 14 تا 16 برگزار می‌شود.این مراسم برای شهدای اقلیت‌های مذهبی نیز برگزار می‌شود و امسال این مراسم بر سر مزار شهدای ارامنه در جاده امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران بیان کرد: تمام مساجد کشور در شب 12 بهمن و ایام دهه فجر برنامه‌های ویژه خواهند داشت.
وی تصریح کرد: ملت وفادار ایران علیرغم سختی‌های تحمیل شده از سوی دشمن و برخی بی‌مهری‌های داخلی، نشان دادند که ایستاده‌اند و تشییع عظیم و باشکوه

سپهبد سلیمانی روحیه استکبارستیزی آنان را نشان داد. قطعا خواهید دید که مراسم دهه فجر امسال در همه ابعاد باشکوه‌تر و باعظمت‌تر و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد. 22 بهمن ما نماد مبارزه با استکبار خواهد شد و پاسخ به کسانی است که در گوشه و کنار بعضا دم از مذاکره و سازش می‌زنند.

محمودی اظهار کرد: ملت ایران در دهه فجر نشان خواهند داد که با امام، رهبری و شهدای استکبارستیزشان همراه خواهند بود و هرکز دست از این راه برنخواهند داشت و این پاسخ و رفراندوم عملی را ملت ایران در این ایام دوباره به نمایش خواهند گذاشت. این راهی است که امام(ره) نشان داد و امروز پرچمدار آن مقام معظم رهبری است.

وی در پابیان با بیان اینکه سخنران روز 12 بهمن در حرم امام(ره)‌متعاقبا اعلام می‌شود، گفت: سردار شکارچی، معاون فرهنگی و تابلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، سخنران ویژه مراسم جلوس خواهد بود.

 

انتهای پیام
captcha