رئیس پارلمان کویت: صحبت از صلح در سایه اشغالگری اسرائیل هدردادن وقت است
کد خبر: 3875329
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰

رئیس پارلمان کویت: صحبت از صلح در سایه اشغالگری اسرائیل هدردادن وقت است

گروه بین‌الملل ـ «مرزوق علی الغانم» تصریح کرد: صحبت از هرگونه صلح در خاورمیانه باید مبتنی بر ایفای حقوق کامل فلسطینیان و پایان اشغالگری اسرائیل باشد، درغیر این صورت هر صحبتی در این زمینه بیهوده و هدر دادن وقت است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «القدس العربی»، مرزوق علی الغانم، رئیس مجلس امت(پارلمان) کویت در واکنش به طرح معامله قرن گفت: حل و فصل بحران فلسطین بدون تشکیل دولت آزاد و دارای حاکمیت کامل فلسطینی امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: هرطرح صلحی که تأمین‌کننده خواسته‌های عادلانه و مشروع ملت فلسطین و مطابق با قطعنامه‌های سازمان ملل در این زمینه نباشد، موفق نخواهد شد.

رئیس پارلمان کویت در ادامه تصریح کرد: هیچ طرحی که تأمین‌کننده حقوق ملت فلسطین در زمینه حاکمیت، مرزها، قدس، آواراگان و نابودی تمامی شهرک‌های صهیونیستی ساخته شده از سال 1967 میلادی نباشد، قابل پذیرش نیست.

وزارت خارجه کویت نیز پیش از این روز چهارشنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: موضع اصولی و استوار کویت حمایت از گزینه‌های ملت فلسطین است و راه‌کار عادلانه و فراگیر برای مسئله فلسطین جز با پایبندی به قطعنامه‌های بین‌المللی مربوطه و تشکیل کشور مستقل فلسطین بر اساس مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی محقق نمی‌شود.
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha