معامله قرن طرح تشکیل اسرائیل کامل در برابر نیم کشور فلسطین است
کد خبر: 3875508
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل:

معامله قرن طرح تشکیل اسرائیل کامل در برابر نیم کشور فلسطین است

گروه بین‌الملل ــ گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین تأکید کرد معامله قرن راهکاری برای تشکیل یک کشور کامل اسرائیلی و یک نیم‌کشور فلسطینی ارائه داده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، مایکل لینک،‌ گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین اظهار کرد: طرح صلح آمریکا موسوم به معامله قرن، یک پروژه ساختگی و بی‌اساس است که حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین را به کلی از بین می‌برد.

وی تصریح کرد: این طرح نابرابر و کاملاً به نفع یکی از طرفین منازعه است و کشور فلسطین اگر هم طبق این طرح تشکیل شود، یک نظام کاملاً جدید در علوم سیاسی معاصر خواهد بود.

لینک گفت: معامله قرن به هیچ وجه راه‌ حلی مناسب برای صلح دائم و عادلانه نیست و کشور فلسطین که قرار است طبق آن تشکیل شود، عبارت خواهد بود از زمین‌ها و مناطق از هم گسسته در گوشه و کنار اسرائیل، بدون اینکه هیچ گونه مرز خارجی داشته باشد یا بتواند از حریم هوایی استفاده کند و از ارتشی برای دفاع از خود برخوردار باشد.

این مسئول سازمان ملل افزود: این طرح قوانین و معاهدات بین‌المللی را نیز به کلی زیر پا گذاشته است.

لینک ضمن انتقاد شدید از چراغ سبز آمریکا به اسرائیل برای الحاق 30 درصد از مساحت کرانه باختری و 240 شهرک صهیونیستی به اراضی تحت سیطره خود به موجب این طرح، تأکید کرد: قوانین بین‌الملل هرگونه الحاق اراضی فلسطینی به اراضی اشغالی را ممنوع کرده است.

لینک همچنین بیان کرد که لغو حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خود نقض صریح تمام مبانی و قوانین بین‌الملل است.

انتهای پیام
captcha