محکومیت افزایش ممنوعیت سفر به آمریکا/ مهاجرت؛ ابزار خارجی‌ستیزی ترامپ
کد خبر: 3875556
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵

محکومیت افزایش ممنوعیت سفر به آمریکا/ مهاجرت؛ ابزار خارجی‌ستیزی ترامپ

گروه بین‌الملل ــ گروه‌های حقوق بشری افزوده‌شدن نام 6 کشور جدید به فهرست ممنوعیت سفر به آمریکا را محکوم کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الجزیره، روز گذشته دولت ترامپ شش کشور اریتره، قرقیزستان، میانمار، نیجریه، سودان و تانزانیا را به فهرست ممنوعیت سفر به آمریکا افزود و به این ترتیب تعداد کشورهای این فهرست به عدد 13 رسید.

گروه‌های حقوق بشری افزایش تعداد کشورهای شامل ممنوعیت سفر به آمریکا را محکوم کردند. به عقیده آن‌ها این طرح، قانون مهاجرت را به ابزاری برای پیشبرد خارجی‌ستیزی و تبلیغات دولت ترامپ تبدیل کرده است.
 
براساس این قانون که از 21 فوریه (2 اسفند‌ماه سال جاری) اجرایی می‌شود، ایالات متحده صدور ویزاهایی را که ممکن است منجر به اقامت دائم شهروندان این کشورها شود، ممنوع می‌کند.

به عقیده فعالان حقوق بشری، دولت ترامپ به اجرای سیاست‌های برتری‌طلبانه برای سفیدپوستان و رویکرد تبعیض‌آمیز خود که انسان‌ها را براساس دین، ملیت و وضعیت مهاجرت قضاوت می‌کند، ادامه می‌دهد.

«خاویرا جمیل» یک وکیل ایالتی می‌گوید: دولت ترامپ همچنان با هدف گسترش تبلیغات خارجی‌ستیزانه خود به استفاده ابزاری از قوانین مهاجرت ادامه می‌دهد.

همچنین اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا (ACLU) اعلام کرد ممنوعیت سفر مسلمانان به آمریکا باید از میان برداشته شود نه اینکه کشورهای دیگری هم به آن اضافه شود.

«عمر جودت» مدیر پروژه حقوق مهاجران در اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا می‌گوید: ترامپ با ممنوع‌کردن سفر اتباع چند کشور جدید، از ممنوعیت سفر به عنوان راهی برای عملی‌کردن عقاید تعصب‌آمیز خود استفاده می‌کند.
انتهای پیام
captcha