انعکاس نور قرآن در مناطق محروم جنوب کشور با کاروان انقلاب
کد خبر: 3876161
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹

انعکاس نور قرآن در مناطق محروم جنوب کشور با کاروان انقلاب

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ اعضای کاروان قرآنی انقلاب در دومین سال فعالیت خود هم‌اکنون در شهرهای استان هرمزگان و مناطق محروم این منطقه محافل قرآنی را برپا می‌کنند.

کاروان قرآنی انقلاببه گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا؛ به هرمزگان، کاروان قرآنی انقلاب برنامه‌های سال دوم فعالیت خود را از روز هشتم بهمن‌ماه، با اجرای اولین محفل قرآنی خود در حرم مطهر امام خمینی(ره) آغاز کرد.

کاروان قرآنی انقلاب که امسال برنامه‌ها و محافل مختلف قرآنی را در سه استان کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان اجرا می‌کند، دومین محفل قرآنی خود را بر سر مزار سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی برگزار کرد که حضور پرشور مردم شهیدپرور کرمان به گرمای این محفل قرآنی افزود.

کاروان قرآنی انقلاب پس از کرمان، سومین محفل خود را در جزیره لارک که از مناطق محروم این استان است، برگزار کرد که استقبال مردم محروم این بخش را به همراه داشت و برگزاری نماز جمعه وحدت‌آفرین با حضور اعضای کاروان قرآنی انقلاب و مردم جزیره لارک که اکثراً از اهل سنت هستند، از نکات قابل توجه این محفل بود.

در ادامه این سفر قرآنی، کاروان انقلاب با حضور بر روی عرشه ناوشکن سهند نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، چهارمین محفل قرآنی خود را در حالی برگزار کرد که حضور گرم خانواده‌های معزز شهدا، فضای این مجلس قرآنی را معطر کرده بود.

محفل بعدی کاروان قرآنی انقلاب در محل ندامتگاه مرکزی بندر عباس برگزار شد که مددجویان فراوانی در آن حضور داشتند. تلاوت آیات الهی قرآن کریم و نور آیات الهی مرهمی شد بر دل دردمند این مددجویان که با شور و ذوق فراوان تا انتهای این محفل قرآنی با نوای قاریان قرآن همراه شدند.

محفل بعدی کاروان انقلاب در شهرستان میناب برگزار شد. این محفل قرانی که با حضور قاریانی همچون سیدمصطفی حسینی، قاری بین‌المللی قرآن و اساتید و مدرسان برجسته قرآنی کشور همچون استاد سیدمحسن موسوی بلده برگزار شد، پرشورترین محفل قرآنی در مسیر کاروانی قرآنی انقلاب تاکنون بوده است که تعداد زیادی از مردم خونگرم و شهیدپرور این شهرستان در محفل انس با قرآن کریم شرکت کردند و همنوای قاریان و تالیان قرآن شدند.

کاروان قرآنی انقلاب همچنین در ادامه راه خود برنامه‌ها و محافل مختلفی را در نقاط محروم استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان تا پایان دهه مبارک فجر برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha