فهم قرآن راه مبارزه با معامله ننگین قرن است
کد خبر: 3876627
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳
در محفل اهالی تشیع و تسنن جاسک مطرح شد؛

فهم قرآن راه مبارزه با معامله ننگین قرن است

گروه جلسات و محافل ــ نهمین محفل قرآنی کاروان قرآنی انقلاب شامگاه 15 بهمن‌ماه در مسجد جامع اهل سنت شهرستان جاسک برگزار شد.

فهم قرآن راه مبارزه با معامله ننگین قرن استبه گزارش خبرنگار ایکنا اعزامی به هرمزگان، نهمین محفل کاروان قرآنی انقلاب، شامگاه 15 بهمن‌ماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مناقبیان، امام جمعه جاسک؛ رادمهر، فرماندار شهرستان جاسک؛ سیدمحسن موسوی‌بلده، پیشکسوت قرآنی کشور و احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی و سرپرست کاروان قرآنی انقلاب در محل مسجد جامع اهل سنت شهرستان جاسک برگزار شد.

حضور پرشور مردم و روحانیون اهل سنت جاسک در این محفل قرآنی در کنار برادران شیعی یکی از نکات قابل توجهه بود.

گزارش تصویری محفل قرآنی جاسک

در ابتدای این مراسم با اجرای هادی ربیعی، مجری رادیو و شبکه قرآن، مهدی غلام‌نژاد، قاری بین‌المللی به تلاوت پرداخت که این برنامه با استقبال فراوان حضار در مراسم رو‌به‌‌رو شد.

امام‌جمعه جاسک نیز طی سخنانی ضمن عرض خیر مقدم به اعضای کاروان قرآنی انقلاب، اظهار کرد: یاد امام راحل(ره) را گرامی می‌داریم که سفره با برکت قرآن را با انقلاب اسلامی در کشور پهن کرد. امامی که تربیت شده مکتب قرآن و مفسر آیات الهی بود.

همچنین در این محفل، جلیل الرحمن صحت، قاری اهل سنت از شهرستان جاسک به تلاوت پرداخت که این برنامه نیز با تشویق‌های مکرر حاضران در مسجد جامع اهل سنت جاسک رو‌به‌‌رو شد.

در ادامه، سیدمحسن موسوی‌بلده، پیشکسوت قرآنی کشور طی سخنانی با بیان اینکه قرآن، محور اتفاق و وحدت ماست، اظهار کرد: خداوند متعال حضرت قرآن را به صورت کتاب برای ما نازل کرد که این کتاب نورانی امام اکبر است و این امام اکبر با لطف و عنایت حضرت حق طی مراحلی به صورت کتاب برای ما نازل شد.

  • بیشتر بخوانید


اهالی شیعی و سنی «کوهستک» بر گرد کاروان قرآنی انقلاب

زیارت حضرت قرآن، تلاوت آیات الهی است

هشتمین محفل کاروان قرآنی انقلاب در منطقه دوم ولایت نیروی دریایی ارتش برگزار شد


وی ادامه داد: خداوند متعال این فرصت را در اختیار ما قرار داده است تا در هر لحظه از شبانه‌روز به محضر قرآن رسیده و از آن نور بگیریم. قرآن نور و زیارت حضرت قرآن نیز عبادت است. باید با خداوند متعال عهد ببندیم که حضور در محضر حضرت قرآن را بیشتر خواهیم کرد.

موسوی‌بلده با بیان اینکه قرآن تجلی اعظم خداوند است، تصریح کرد: نباید تلاوت قرآن را دست کم بگیریم؛ چراکه هرگاه در محضر قرآن قرار بگیریم، نورانی خواهیم شد و این آمادگی را پیدا می‌کنیم که حب ایمان و کراهت از گناه را در خود بیشتر کنیم. اگر در این مسیر بتوانیم در کنار تلاوت قرآن مفاهیم آیات الهی را نیز درک کنیم، نور علی نور خواهد شد.

همچنین، در ادامه این محفل قرآنی سیدمصطفی حسینی، قاری بین‌المللی نیز به تلاوت سوره‌های فتح و حجرات پرداخت که این تلاوت نیز تشویق حضار را به همراه داشت. سپس، رادمهر، فرماندار شهرستان جاسک نیز سخنان کوتاهی داشت و گفت: فهم قرآن راه مبارزه با معامله ننگین قرن است

در پایان برگزاری این محفل نیز گروه تئاتر تجربه با بازی حسین میرزاییان و خسرو کشاورز به اجرای برنامه نمایش با مضامن قرآنی پرداختند.

انتهای پیام
captcha