فیلم و عکس از نخستین مسجد اسلوونی
کد خبر: 3876388
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳

فیلم و عکس از نخستین مسجد اسلوونی

گروه بین‌الملل ــ نخستین مسجد کشور اسلوونی با وجود مخالفت‌های گسترده، پس از گذشت بیش از نیم قرن از درخواست مسلمانان برای ساخت آن، افتتاح شد.

فیلم و عکس از نخستین مسجد اسلوونیبه گزارش ایکنا؛ به نقل از NST، این مسجد دیروز، 14 بهمن‌ماه، با وجود موانع مالی و مخالفت جناح راستگرای این کشور افتتاح شد. درخواست اولیه برای ساخت این مسجد در سال 1969 میلادی ارائه شده بود.

مخالفان این پروژه بار‌ها تلاش کردند که کار ساخت مسجد را متوقف کنند. این افراد چند بار با پاشیدن خون و انداختن سر خوک به داخل محوطه احداث مسجد، به این مکان اهانت کرده بودند.

مسلمانان در کشور عمدتاً کاتولیک‌مذهب اسلوونی برای نخستین‌بار درخواست ساخت مسجد را در اواخر دهه 1960 ارائه دادند. در آن زمان اسلوونی هنوز بخشی از یوگسلاوی سابق با حکومتی کمونیست بود.

سرانجام 15 سال پیش جامعه اسلامی اسلوونی مجوز ساخت این مسجد را دریافت کرد، اما با مخالفت برخی سیاستمداران، گروه‌های راست‌گرا و همچنین مشكلات مالی روبه‌رو شد. ساخت‌وساز این مسجد که از سال 2013 آغاز شد حدود 34 میلیون یورو هزینه در پی داشت که 28 میلیون یورو از آن کمک‌های مالی قطر بود.

این مسجد که در منطقه نیمه صنعتی لیوبلیانا، پایتخت اسلوونی، قرار دارد، می‌تواند تا 1400 نفر را در خود جای دهد.

براساس سرشماری‌ها مسلمانان 2.5 درصد از جمعیت 2 میلیونی اسلوونی را تشکیل می‌دهند و دومین گروه بزرگ مذهبی این کشور به شمار می‌روند.

انتهای پیام
captcha