ابراز ناخرسندی پاکستان از عدم حضور در نشست مالزی
کد خبر: 3876584
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴

ابراز ناخرسندی پاکستان از عدم حضور در نشست مالزی

گروه بین‌الملل ــ «عمران خان»، نخست‌وزیر پاکستان، در دیدار با ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر مالزی تلویحاً از اینکه نتوانست تحت فشار عربستان در نشست کوالالامپور شرکت کند، ابراز ناخرسندی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از دکن هرالد، «عمران خان»، با ابراز ناراحتی از عدم حضور در اجلاس اخیر مالزی گفت برخی کشورها نسبت به اینکه این اجلاس باعث ایجاد تفرقه در جهان اسلام می‌شود دچار سوء‌ تفاهم شده بودند.

دیدار عمران خان از مالزی یک ماه و نیم پس از برگزاری نشست کشورهای قطر، ترکیه، ایران و مالزی در کوالالامپور در آذرماه انجام شده است.
عربستان و امارات که از برگزاری نشست کوالالامپور بسیار خشمگین شده بودند تهدید کرده بودند در صورت حضور عمران خان در این نشست، کمک‌های مالی و سرمایه‌گذاری‌های خود در پاکستان را لغو خواهند کرد.
عمران خان در کنفرانس خبری پس از دیدار با ماهاتیر محمد گفت: برخی کشورها دچار سوء‌ تفاهم شده بودند که نشست مالزی باعث اختلاف در بین امت اسلامی می‌شود. وی افزود «می‌خواهم بگویم چقدر از اینکه نتوانستم در این نشست شرکت کنم ناراحت هستم».
وی در پاسخ به سؤالی درباره حضور در نشست بعدی کوالالامپور پاسخ مثبت داد و گفت: «البته که شرکت می‌کنم زیرا اکنون ثابت شده است که نشست قبلی اگر نگوییم باعث وحدت امت اسلامی شد، حداقل باعث اختلاف نشد. بنابراین دوست دارم که حضور داشته باشم».
 یادآور می‌شود، رئیس‌جمهور ترکیه پس از نشست مالزی طی روزهای 26 و 27 آذر گفته بود: عربستان سعودی پاکستان را تهدید کرد که اگر در نشست سران کشورهای اسلامی در مالزی شرکت کند، چهار میلیون کارگر پاکستانی مقیم عربستان را اخراج  و به جای آن‌ها، از کارگران بنگلادشی استفاده خواهد کرد.
اردوغان همچنین گفته بود که عربستان سعودی علاوه بر موضوع کارگران پاکستانی، به اسلام‌آباد هشدار داده اگر نشست مالزی را تحریم نکند، دارایی‌های خود را از بانک مرکزی پاکستان خارج خواهد کرد.
انتهای پیام
captcha