یورش ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی
کد خبر: 3877040
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷

یورش ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی

گروه بین‌الملل ـ ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست افراطی امروز، پنج‌شنبه با حفاظت شدید پلیس رژیم اشغالگر از باب المغاربه به مسجدالاقصی یورش برده و با حمایت شدید پلیس به گردش پرداختند.

حمله ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی

به گزارش ایکنا به نقل از تارنمای خبر فلسطین، اداره اوقاف اسلامی در قدس، گزارش داد: پلیس رژیم صهیونیستی از صبح امروز، 17 بهمن و پس از حمله 58 شهرک‌نشین صهیونیست، باب‌المغاربه را بست.

صهیونیست‌های مهاجم که بین آن‌ها 20 دانشجوی یهودی هم بودند با حمایت شدید پلیس به گردش در محوطه مسجدالاقصی پرداختند.

 پلیس رژیم اشغالگر از صبح امروز در محوطه مسجدالاقصی و دروازه‌های ورودی آن مستقر شده و شرایط را برای حضور صهیونیست‌ها در مسجد و ادای مناسک تلمودی در شرق مسجدالاقصی مهیا کردند.

مسجدالاقصی به جولانگاه نظامیان و شهرک‌‌نشینان صهیونیست برای از بین بردن هویت اسلامی و مسیحی بیت‌المقدس و جایگزین کردن آن با نمادهای صهیونیسم، تبدیل شده است.

زیرگیری نظاميان صهیونیست با خودرو در قدس

کرانه باختری و قدس اشغالی صبح امروز همچنین شاهد چندین عملیات ضد صهیونیستی بود که طی آن 15 نظامی صهیونیست زخمی شدند و چهار فلسطینی به شهادت رسیدند.

به گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، بامداد امروز یک زیرگیری با خودرو در قدس اشغالی انجام شد که طی آن 15 نظامی صهیونیست زخمی شدند و عامل عملیات موفق به فرار شد.

روزنامه «یدیعوت آحارونوت» اعلام کرد که این عملیات، نظامیان تیپ شماره یک رژیم صهیونیستی موسوم به «گولانی» را هدف گرفت و آن‌ها در حال بازگشت از یک مراسم بوده‌اند.

تیراندازی نظامیان صهیونیستی به سوی شهروندان فلسطین

به گزارش خبرنگار آناتولی از قدس اشغالی، همچنین نظامیان صهیونیستی صبح امروز به سوی تجمع فلسطینیان در نزدیکی مسجدالاقصی تیراندازی کرده‌اند. یک فلسطینی نیز در این حمله زخمی و سه تن شهید شده‌اند.

خبر دیگر حاکی است، جمعیت هلال‌ احمر فلسطین طی بیانیه‌ای اعلام کرد که 79 تن بر اثر یورش نظامیان اسرائیلی به مردم شهرک بیت جالای در استان بیت لحم زخمی شده‌اند.

بر اساس این بیانیه بیشتر مجروحان کودکان و نوجوانان هستند. بنا به اعلام شاهدان عینی، نظامیان صهیونیستی به شهرستان بیت جالا یورش برده و با فلسطینیان درگیر شدند.

علاوه بر این، 3 فلسطینی از جمله یک مأمور پلیس در شهر جنین کرانه باختری و یک نفر دیگر در قدس اشغالی از سوی نظامیان اسرائیلی به شهادت رسیدند.

نظامیان صهیونیستی بامداد امروز پس از تخریب منزل احمد القمبع از اسرای فلسطینی به تجمع شهروندان در شهر جنین حمله و در این یورش از گلوله و گاز اشک‌آور استفاده کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha