آغاز بیست‌وهفتمین مسابقات بین‌المللی قرآن در مصر
کد خبر: 3877307
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸

آغاز بیست‌وهفتمین مسابقات بین‌المللی قرآن در مصر

گروه بین‌الملل ـ بیست و هفتمین مسابقات بین‌المللی قرآن با حضور شرکت کنندگانی از 63 کشور جهان آغاز شد.

آغاز بیست و هفتمین مسابقات بین المللی قرآن در مصربه گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری صدی البلد، بیست و هفتمین مسابقات بین‌المللی قرآن صبح امروز شنبه، 19 بهمن به همت وزارت اوقاف مصر و با مشارکت 85 متسابق از 63 کشور کار خود را آغاز کرد.

10 داور خارجی از کشورهای عربی و اسلامی قضاوت این دوره از مسابقات را که در یکی از هتل‌های قاهره برگزار می‌شود، برعهده دارند.

«محمد مختار جمعه»، وزیر اوقاف مصر طی سخنانی در آیین افتتاحیه به نمایندگی از «مصطفی مدبولی»، نخست‌وزیر این کشور، از افتتاح 1250 مدرسه قرآنی برای خدمت به قرآن دوستان خبرداد.

بیست و هفتمین دوره از مسابقات بین‎المللی قرآن کریم با نام استاد عبدالباسط عبدالصمد نامگذاری شده است و به برگزیدگان این دوره از مسابقات جوایزی به ارزش یک میلیون و دویست هزار پوند مصری اهدا خواهد شد.

این مسابقات در پنج رشته حفظ کل قرآن به همراه تجوید، تقسیر و مفاهیم قرآن کریم، برای دانشجویان دختر و پسر علوم دینی یا زبان عربی با مدرک پایین‌تر از لیسانس از دانشگاه‌های دولتی، حفظ کل قرآن به همراه تجوید و مفاهیم قرآن برای افرادی که دارای صوت نیکو هستند و کمتر از ۳۰ سال سن دارند، حفظ قرآن به همراه تجوید، برای قاریان آفریقایی‌ دارای صوت زیبا، حفظ کل قرآن به همراه تجوید برای دختران و پسران زیر ۱۲ سال و  بخش ویژه حافظان قرآن قاره آفریقا تا 24 بهمن‌ماه ادامه دارد.

نفرات برتر این مسابقات در مراسمی که در شب ۲۷ ماه رمضان سال آینده و با حضور عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر، برگزار می‌شود؛ تجلیل خواهند شد.

انتهای پیام
captcha