سودان از فهرست حامیان تروریسم حذف شود  
کد خبر: 3877468
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
دبیرکل سازمان ملل خواستار شد؛

سودان از فهرست حامیان تروریسم حذف شود  

دبیرکل سازمان ملل متحد با تأکید بر لزوم مبارزه با تروریسم در آفریقا، خواستار حذف نام سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم شد.

به گزارش ایکنا به نقل از «روسیا الیوم»، «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد، در حاشیه برگزاری نشست اتحادیه آفریقا که امروز، یکشنبه، در آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی برگزار می‌شود، بر ضرورت ایجاد یک مکانیسم عمل بین‌المللی برای همکاری با آفریقا در مبارزه با تروریسم تأکید کرد.
 
وی با اشاره به اینکه سازمان ملل و تمام آژانس‌های وابسته به آن از توسعه و پیشرفت قاره سیاه حمایت می‌کنند، تأکید کرد: براساس ماده هفتم آیین‌نامه شورای امنیت درباره مبارزه با تروریسم، نیروهای آفریقایی نیاز مبرمی به جلوگیری از گسترش تروریسم و تقویت آرامش و امنیت در این قاره دارند.
 
  • بیشتر بخوانید:
 
یادآور می‌شود ایالات متحده آمریکا در آگوست 1993 میلادی سودان را به دلیل حضور اسامه بن لادن، مؤسس سازمان القاعده در این کشور در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار داد.
 
پس از سرنگونی دولت عمر البشیر، رئیس‌جمهور سابق سودان، در آوریل گذشته دولت انتقالی سودان امیدوار است که بتواند نام این کشور را، که به دلیل سیاست‌های رژیم سابق در فهرست مذکور قرار گرفته بود، از این فهرست حذف کند.
انتهای پیام
captcha