22 بهمن‌ماه زمان برگزاری عشقواره سفیر ولایت
کد خبر: 3877587
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹

22 بهمن‌ماه زمان برگزاری عشقواره سفیر ولایت

مؤسسه فرهنگی هنری سوخته نگاری ایران عشقواره فرهنگی هنری سفیر ولایت را در یوم الله ۲۲ بهمن برگزار می‌کند.

مرتضی نداف، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری سوخته‌نگاری ایران به ایکنا گفت: این رویداد عاشقانه هنری به روح بلند و نورانی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی تقدیم می‌شود.

وی ادامه داد: هنرمندانی از ۶ استان کشور  تهران، البرز، قم، سمنان، اصفهان و خوزستان آثاری در رشته‌های هنر سوخته نگاری، نقاشی و خراش فلز خلق کرده‌اند که در روز ۲۲ بهمن‌ماه، در مسیر راهپیمایی 22 بهمن، حدفاصل خیابان وصال و فلسطین با مشارکت معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۶ تهران به نمایش گذاشته می‌شوند.

آثار این عشقواره مربوط به شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و سانحه سقوط هواپیمای اکراینی است که با این اقدام تلاش کردیم، التیام‌بخش داغ خانواده‌های این عزیزان باشیم، زیرا رهبر معظم انقلاب فرمودند این حادثه به معنی واقعی دل ما را سوزانید و هرچه ما از این حادثه غصه خوردیم به همان مقدار دشمن ما خوشحال شد.

وی تأکید کرد: از وزیر فرهنگ و ارشاد سید عباس صالحی درخواست حمایت کردیم که متأسفانه بدلیل عدم بودجه در وزارت ارشاد، نتیجه لازم حاصل نشد، برای همین شرمنده این هنرمندان و سایر عواملی هستیم که طی این مدت مشغول به کار و همکاری و هماهنگی لازم برای این عشقواره ملی هستند.
 
نداف تأکید کرد: لازمه اجرا و تداوم امور فرهنگی، حمایت مادی و معنوی است، بنابراین باید قدر این هنرمندان را دانست که بدون چشمداشتی به چنین برنامه‌های اثر ارسال می‌کنند. درباره کیفیت برنامه‌ها نیز باید بگویم، برنامه‌های متنوع و جذابی را تدارک دیده بودیم، اما حمایتی در این زمینه از ما صورت نگرفت و تنها در ۲۲ بهمن برگزاری کارگاه زنده هنر‌های تجسمی و سنتی و سوخته نگاری، اجرای گروه موسیقی آئینی لرستان، شعرخوانی، مناجات و مرثیه، نی‌نوازی، اهدای صلواتی گندم متبرک به اسماء الله و ممزوج به تربت سیدالشهداء، رونمایی از تابلو‌های سوخته نگاری ویژه سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی را اجرا کنیم.

وی در پایان تأکید کرد: این آثار ان‌شاءالله در شب ولادت حضرت علی(ع) در تهران در دومین دوره جشنواره ملی مقام پدر به نمایش گذاشته می‌شود. به هنرمندانی که در این عشقواره شرکت کرده‌اند لوح تقدیر از سوی مؤسسه سوخته نگاری ایران اعطا می‌شود.
انتهای پیام
captcha