حاج قاسم متعلق به همه ملت‌های مظلوم و آزادی‌خواه جهان است
کد خبر: 3878555
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱

حاج قاسم متعلق به همه ملت‌های مظلوم و آزادی‌خواه جهان است

نماینده ولی فقیه در هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: حاج قاسم فراتر از یک کشور است، او متعلق به همه ملت‌های مظلوم و آزادی‌خواه جهان است، بطوری که در مراسم تشییع پیکر مطهرش، از سوریه، لبنان، یمن، عراق و فلسطین نیز به کرمان آمده و خود را صاحب عزا می‌دانستند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مراسم چهلم سردار شهید قاسم سلیمانی، امروز پنجشنبه 24 بهمن‌ماه با حضور جمعی از مقامات استانی و کشوری و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع زاهدان برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی رضایی، نماینده ولی فقیه در هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم بیان کرد: آنچه انقلاب ایران را نسبت به سایر انقلاب‌ها متمایز می‌کند، «اسلامی» بودن آن است؛ این انقلاب با توسل به اهل بیت(ع)، مدیریت امام(ره) و حضور حماسی مردم به پیروزی رسید.

وی ادامه داد: یکی از شخصیت‌های برجسته که نمونه انسان تربیت‌شده در اسلام است، شهید حاج قاسم سلیمانی است؛ این مجاهد شهید به دلیل بیعت و تبعیت از ولایت به عزت رسید و هر کس می‌خواهد به عزت برسد باید تابع ولایت فقیه باشد.

نماینده ولی فقیه در هوا فضای سپاه افزود: با شهادت سردار سلیمانی مردم به حدی غمناک شدند که گویی فردی از خانواده خودشان را از دست داده‌اند؛ این عزت و محبوبیت نتیجه اخلاص در عمل و عقیده است.

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب پس از شهادت حاج قاسم، فرمودند «من در برابر روح بزرگ حاج قاسم سلیمانی، تعظیم می‌کنم»، این جمله زیبا در واقع عظمت شخصیتی این شهید بزرگوار را نشان می‌دهد.

رضایی افزود: حاج قاسم برای آن‌که به هدف والایش که شهادت بود، برسد، سال‌ها مجاهدت کرد؛ از این جبهه به آن جبهه رفت، هرجا ندای مظلومی بلند بود، به یاری‌اش شتافت و خداوند نیز پاداش سال‌ها مجاهدت او را داد.

وی بیان کرد: ایشان در دوران دفاع مقدس، فرماندهی لشکر 41 ثارالله را به عهده داشت که در خلال جنگ، حماسه‌ها خلق کردند و نمونه شجاعت و معنویت بودند.

این مقام مسئول ادامه داد: با پایان یافتن جنگ، رسالت حاج قاسم تمام نشد، بلکه در جایگاه فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه، خدمات بسیاری به مردم مناطق محروم ارائه کرد.

وی اظهار کرد: وقتی این سردار رشید اسلام به فرماندهی سپاه قدس منصوب شد نیز منشأ خدمات ارزنده برای همه ملت‌های مظلوم جهان بود. او ناجی مردم سوریه و عراق بود که آنان را از چنگال تکفیری‌ها نجات داد و بساط داعش را برچید. همچنین به گفته سیدحسن نصرالله، در دوران جنگ 33 روزه حزب‌الله با اسرائیل، در کنار آنان بود و تا پیروزی کامل، لبنان را ترک نکرد.

نماینده ولی فقیه در هوا فضای سپاه بیان کرد: حاج قاسم فراتر از یک کشور است، او متعلق به همه ملت‌های مظلوم و آزادی‌خواه جهان است، بطوری که در مراسم تشییع پیکر مطهرش، از سوریه، لبنان، یمن، عراق و فلسطین نیز به کرمان آمده و خود را صاحب عزا می‌دانستند.

رضایی افزود: اقتدار امروز ایران اسلامی، برخاسته از اسلام، مردم، شهدا، انقلاب و مکتب قرآن است و آینده نظام جمهوری نیز به شرطی که دیپلماسی انقلابی داشته باشیم، آینده‌ای درخشان خواهد بود.

انتهای پیام
captcha