اعلام جزئیات مراسم اعتکاف استان تهران در اخبار معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3879186
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵

اعلام جزئیات مراسم اعتکاف استان تهران در اخبار معارفی رسانه‌ها

برگزاری جلسه ستاد برگزاری اعتکاف استان تهران با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران یکی از اخبار مهم امروز است که در صفحات معارفی رسانه‌ها منتشر شده است.

به گزارش ایکنا؛ صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز، 27 دی‌ماه، روز کم‌خبری را پشت سر گذاشتند و در این بین خبر برگزاری جلسه ستاد برگزاری اعتکاف استان تهران با حضور حجت‌الاسلام علی‌اصغر سهرابی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران از اهمیت بیشتری برخوردار بود.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم تا ساعت ۱۴ امروز تعداد هفت خبر منتشر کرده است که عناوین آنها عبارت از «صهیونیست‌ها با معامله قرن به دنبال بازیابی اُبهت پوشالی خودند/ نیل تا فرات، محدوده دروغین باورهای تلمود است»، «امیرحسین باقری قاری برتر مسابقات فرازهای آسمانی شد»، «حجت‌الاسلام سهرابی: فضای اعتکاف را برای حضور همه اقشار جامعه فراهم کنیم»، «عبادی: آرامش رهبر انقلاب، اجرایم را تقویت کرد/ مزد نوکری‌هایم را از حضرت زهرا(س) گرفتم»، «مداحی ذاکران اهل‌بیت(ع) در دیدار با رهبر انقلاب در سال ۱۳۹۸»، «مداحی حنیف طاهری در محضر رهبر انقلاب +فیلم»‌ و «شعرخوانی احمد بابایی در محضر رهبر انقلاب +فیلم» هستند.

خبر «فضای اعتکاف را برای حضور همه اقشار جامعه فراهم کنیم» مربوط به صحبت‌های حجت‌الاسلام علی‌اصغر سهرابی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران در جلسه ستاد برگزاری اعتکاف استان تهران است که در بخش‌هایی از آن آمده است: اعتکاف، موسمی مردمی است که از سوی مردم باید اجرا شود و جایگاه ستاد اعتکاف، ساماندهی بیشتر است. هدف از برگزاری این جلسه، شناسایی دغدغه‌های این مراسم است که وجهی از آن، پیگیری مسائل سخت‌افزاری بهداشت، ایمنی، امنیت و مسائلی از این قبیل است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران خاطرنشان کرد: اعتکاف یک مسئله راهبردی است که در فرایندی منطقی باید به مجوزی واحد رسید و لازمه آن این است که ما استانداردهای لازم را فراهم کنیم؛ به لحاظ سرانه شاخص‌های امنیتی، بهداشتی و غیره باید به آن استانداردها رسید و یا در بحث بهداشت بازرسی‌هایی صورت گیرد تا به نقطه مطلوب دست یافت.

فارس

صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس تا ساعت ۱۴ امروز سه خبر را روی خروجی خود برده است و طبق روال روزانه در ابتدا ترتیل یک صفحه از قرآن منتشر شده است و تیتر دیگر اخبار عبارت از «۲۸ شرط کاندیدای اصلح از منظر آیت‌الله بهجت/ نکاتی که باید در رأی دادن رعایت کنیم» و «ملاک قیمت و ارزش هر انسان/ معرفی ثروتمندترین مردم بعد از ائمه» هستند.

خبر اخیر مربوط به صحبت‌های حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم جشن میلاد حضرت زهرا(س) در هیئت عبدالله‌بن‌الحسن(ع) است که در بخش‌هایی از آن آمده است: اگر انسان در دعا از خداوند زیاد بخواهد، اشکالی ندارد، اما باید بدانیم زیاد‌ترین خواسته‌ها باید برای آخرت باشد، زیرا متاع حیات دنیا طبق ادبیات قرآن قلیل است. قرآن درباره آخرت با اطمینان سخن می‌گوید، یعنی اینکه حتماً اتفاق خواهد افتاد، لذا نباید دنیا را با آخرت مقایسه کرد، زیرا دنیا مزرعه آخرت است.

قمی با اشاره به اینکه امیرالمومنین(ع) می‌فرمایند: «قِیمَةُ کُلِّ اِمْرِئٍ مَا یُحْسِنُهُ؛ قیمت و ارزش هر انسانی به اندازه چیزی است که آن را می‌پسندد و دوست دارد» تصریح کرد: برخی به کم راضی نمی‌شوند و همواره می‌گویند این کم است، بنابراین قیمت و ارزش آن‌ها بالاست. انسان هیچ چیزی جز سعی و تلاش خود ندارد؛ یعنی دارایی و سرمایه وجودی انسان، کارها و تلاش‌های اوست که شخصیتش را می‌سازد.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا تا ساعت ۱۴ به انتشار شش خبر پرداخته که عناوین آنها عبارت از «فضای اعتکاف را برای حضور همه اقشار جامعه فراهم کنیم»، «بیانیه رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در آستانه انتخابات»، «دشمن تلاش می‌کند فرهنگ عفاف و حجاب را از جامعه اسلامی بگیرد»، «اهدای تصویر سردار شهید سلیمانی به رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی»، «خدمت‌رسانی بیش از 6000 خادم افتخاری در مسجد مقدس جمکران» و «حس مسئولیت‌پذیری باید از کودکی در جامعه تقویت شود» هستند.

در بخش‌هایی از خبر «بیانیه رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در آستانه انتخابات» آمده است: رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در آستانه‌ رویداد بزرگ و حساس انتخابات مجلس‌شورای‌اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری، بیانیه‌ای خطاب به ائمه جماعات صادر کرده است.

در بخش‌هایی از این بیانیه آمده است: مردم‌سالاری از منظر دینی، ابتکار اسلام ناب و هدیه‌ روحانیت معظّم به کشور است و با تدبیر امام راحل عظیم‌الشأن(ره)، حق و تکلیف مردم، از خاستگاه دینی و به برکت انقلاب بازخوانی شد. انتخابات، این مظهر حضور آگاهانه‌ در عرصه‌ صیانت از دستاوردهای خون شهدای گرانقدر، به منزله لیله‌القدر نظام اسلامی، یکی از مهم‌ترین آوردگاه‌های رویارویی ملت آگاه با استکبار جهانی بوده و تردیدی نیست که مشارکت عمومی، گسترده و هوشمندانه‌ مردم، اصلی‌ترین مطالبه‌ رهبری عالیقدر محسوب شده و نقشی بسزا در خاموش کردن فتنه‌ها و طراحی‌های پیچیده‌  دشمنان ایفا می‌نماید. در این راستا، انتظار می‌رود عزیزان، با پرهیز از ایستایی در داخل مسجد، به فضای محلات ورود کنند و با همت و جدیت، به تشویق حضور حداکثری مردم شریف، پای صندوق‌های رأی بپردازند.

تردیدی نیست که اهالی مساجد، این فعالان مخلص هسته‌های مقاومت فرهنگی، خواص نظام، گروه برگزیده و بهترین‌های جامعه اسلامی محسوب می‌شوند و البته، نقش محوری مسجد و امام جماعت، مانند همیشه در برگزاری پرشور و گسترده انتخابات و برگزیده شدن نمایندگان ولایت‌مدار، دشمن‌ستیز، پاکدست، معتقد به مبانی و ارزش‌های انقلاب، توانمند در اصلاح ساختار رنجور اقتصاد کشور با بهره‌برداری صحیح از فرصت‌ها و ظرفیت‌های داخل کشور، دارای انگیزه در امر ولاییِ بهبود وضعیت معیشت محرومین، بسیار تعیین‌کننده  و سرنوشت‌ساز است.

ایرنا

صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تا ساعت ۱۴ امروز دو خبر را منتشر کرده است که تیتر آن عبارت از «تعدد سازمان‌های مرتبط با مسجد مانع رشد فعالیت‌های آن است» و «تاثیرگذاری مناسبت‌های مذهبی با مدیریت مناسب ممکن می‌شود» هستند.

خبر اخیر مربوط به صحبت‌های حجت‌الاسلام سعید روستاآزاد، معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم است که در در حاشیه داوری مرحله نهایی آثار انتخاب شده بخش مناسبت های مذهبی در رویداد فهما (پایتخت فرهنگ و هنر مسجد) در جمع خبرنگاران گفت: تعدد سازمان های مرتبط با مسجد بیشترین خسارت را به کارکردهای مسجد می زند در حالی که در کشور ترکیه می‌بینیم که سازمان دیانت به دلیل امکانات و اختیارات حتی از سطح وزارت خانه بالاتر است.

وی در پاسخ به خبرنگار معارف ایرنا افزود: به همین دلیل تمامی اتفاق های دینی در ترکیه از گهواره تا گور با این سازمان است و تقریباً به خوبی این امور را اداره می‌کند و تمامی مجموعه های مربوط به اهل سنت و شیعه را مدیریت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت این خبرگزاری تا ساعت ۱۴ به انتشار دو خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «احکام مناسبتی انتخابات؛ خرید و فروش آراء در انتخابات چه حکمی دارد؟» و «حدیث امام علی(ع) درباره ارزش واقعی انسان» هستند.

مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت به انتشار دو خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «تحلیل گفتمانی گام دوم ماندگاری انقلاب اسلامی رونمایی می‌شود» و «آئین تجلیل از ۱۲۰ حافظ قرآن مهد قرآن استان تهران برگزار شد» هستند.

ایبنا

صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران نیز تا ساعت 14 امروز خبری را منتشر نکرده است.

میزان

در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان نیز تا این ساعت خبری منتشر نشده است.

انتهای پیام
captcha