سردار سلیمانی نماد مبارزه برای آزادی قدس است
کد خبر: 3879646
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
مجاهد الجزایری:

سردار سلیمانی نماد مبارزه برای آزادی قدس است

«رمضان بودلاعه»، مجاهد الجزایری، در دیدار با رایزن فرهنگی ایران در الجزایر، سردار شهید قاسم سلیمانی را نماد مبارزه برای آزادی قدس دانست و بر نقش مهم جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری در این مبارزه تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رمضان بودلاعه، مجاهد الجزایری، با حضور در رایزنی فرهنگی ایران در الجزایر با سیدجلال جعفری‌میرآقایی، رایزن فرهنگی کشورمان، دیدار و مراتب همدردی و تسلیت خود را به ملت و دولت ایران برای شهادت سردار قاسم سلیمانی ابراز کرد.

بودلاعه از معدود افراد باقی‌مانده از نسل اول مجاهدان الجزایر است که علیه فرانسویان اسلحه به دست گرفته و در میدان‌های نبرد با استعمار به مقاومت مسلحانه پرداخت. وی از خاطرات خود در مبارزه با استعمارگران فرانسوی سخن گفت و بر مشترکات دو انقلاب الجزایر و ایران تأکید کرد.

این مجاهد الجزایری سردار سلیمانی را نماد مبارزه و جهاد در راه آزادی قدس دانست و بر نقش جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری در تحول بزرگ در این مبارزه و تبدیل آن از انتفاضه سنگ به انتفاضه موشک تأکید کرد.

وی با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی(ره) را مجاهدی بزرگ دانست که به اسلام و امت بزرگ اسلامی خدمت کرد.

بودلاعه افزود: ایشان نه فقط اسلام، بلکه ادیان الهی را از انزوا در مساجد و معابد خارج کرد و به بازیگری فعال و اثرگذار در صحنه معادلات سیاسی جهان مبدل کرد. جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای و نیز حزب‌الله به رهبری سیدحسن نصرالله، قهرمان حقیقی و بزرگ مبارزه مسلحانه و همه‌جانبه علیه دشمن صهیونیستی هستند.

جعفری‌میرآقایی در سخنانی بزرگترین مسئله جهان اسلام را، که حد فاصل بین خدمتگزاران و خائنان به امت اسلام به‌شمار می‌رود، قضیه فلسطین دانست و به حمایت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری از مردم مظلوم فلسطین اشاره کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان در الجزایر سردار قاسم سلیمانی را شهید آزادی قدس معرفی کرد و گفت: صلابت رهبری و مقاومت ملت‌های ایران، عراق، سوریه و لبنان بازتابی از روح بلند سیدالشهدا(ع) و اصحاب و یاران آن حضرت است.

جعفری‌ میرآقایی، رایزن فرهنگی کشورمان در الجزایر، جایگاه ایران اسلامی را در مسیر جاده ابریشم، ممتاز معرفی کرد و با اشاره به جاده ابریشم زمینی و دریایی، آمادگی رایزنی فرهنگی کشورمان در الجزایر را برای به ثمر نشستن این پژوهش اعلام کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان در الجزایر با پرداختن به چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) اظهار کرد: ایرانیان همان گونه که در گذشته پیشتاز علم و فرهنگ و تمدن بودند، در عصر حاضر نیز تحت هدایت‌ مقام معظم رهبری پیشتاز حرکت‌های انقلابی و تلاش‌های علمی برای احیای مجدد امت واحد و ایجاد تمدن نوین اسلامی هستند.

انتهای پیام
captcha