سرنوشت نافرجام بیش از 6 هزار ایزدی دربند داعش  
کد خبر: 3879656
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴

سرنوشت نافرجام بیش از 6 هزار ایزدی دربند داعش  

آمار جدید سازمان ملل نشان می‌دهد که از ماه آگوست 2014 حدود 360 هزار نفر در عراق به دلیل حملات گروه تروریستی داعش آواره و حدود 6 هزار ایزدی نیز ربوده شده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از «ronahi.tv»، دفتر نجات ربوده‌شدگان ایزدی وابسته به سازمان ملل، شانزدهم فوریه اعلام کرد: از سال 2014 میلادی در اثر حملات گروه تروریستی داعش 360 هزار نفر آواره شده‌اند.
 
این مرکز درباره شمار کشته‌شدگان در نخستین روزهای این حملات نیز گفت: هزار و 293 نفر در روزهای نخست حملات داعش به عراق کشته و 2 هزار و 745 کودک در اثر این حملات یتیم شدند. در همین زمینه علاوه بر گورهای فردی، 81 گور دسته‌جمعی متعلق به ایزدیان نیز کشف شده و 68 مرقد و محل مذهبی نیز تخریب شده است.
 
بر اساس آمار، شمار ربوده‌شدگان ایزدی 6 هزار و 417 نفر و شامل ۳ هزار و ۵۴۸ زن و دختر و ۲ هزار و ۸۶۹ مرد و پسربچه گزارش شده است و بیش از 100 هزار نفر نیز به خارج از عراق مهاجرت کرده‌اند. شمار کودکان دختر ربوده شده به هزار و ۴۱ نفر و شمار کودکان پسر به ۹۵۱ تن می‌رسد. در این میان ۳ هزار و ۵۳۰ نفر از دست داعش نجات یافته‌اند که هزار و ۱۹۹ نفر آنها زن و ۳۳۹ تن از آنها مرد بودند. 

بر اساس این آمار، هنوز ۲ هزار و ۸۸۷ ایزدی ربوده شده در چنگال داعش اسیرند که هزار و ۳۰۸ نفر آنها زن و هزار و ۵۷۹ نفر آنها مرد هستند.

یادآور می‌شود، در زمان حمله داعش به عراق، اقلیت ایزدی عراق از سوی این گروه تروریستی کافر شمرده شد و در نتیجه جنایات بی‌رحمانه‌ای علیه آنها مرتکب شدند. تروریست‌های داعش علاوه بر کشتن شمار زیادی از ایزدی‌ها در شهرستان «سنجار» واقع در استان نینوی و آوارگی ده‌ها هزار نفر از آنها، هزاران زن و دختر آنها را اسیر کردند.
انتهای پیام
captcha