اثر و نتیجه انتخابات همچون جهاد است
کد خبر: 3879958
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۸

اثر و نتیجه انتخابات همچون جهاد است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان گفت: همانگونه که در جهاد انسان به دنبال دفاع از دستاورد‌ها و داشته‌های ملت خود است، در انتخابات نیز این امر مهم و تمام مؤلفه‌های جهاد صادق است، هرچند نوع سلاح متفاوت اما اثر و نتیجه آن شبیه جهاد است.

تعهد و احترام به مبانی انقلاب و نظام اسلامی از ویژگی‌های انتخاب اصلحمرتضی قائمی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: شرکت مردم در انتخابات در نظام اسلامی علاوه بر اینکه حق مردم از جهت مشارکت در تعیین سرنوشت خویش است، تکلیفی الهی نیز محسوب می‌شود.

قائمی با توجه اهمیت انتخاب کاندیدای اصلح در انتخابات، گفت: معیار‌های برگزیدن کاندیدهای اصلح در بیانات مقام معظم رهبری که برگرفته از رهنمون‌های قرآن و نهج‌البلاغه است وجود دارد.

وی اضافه کرد: از معیار‌های انتخاب اصلح می‌توان به توانمندی، تخصص و باتقوا و سالم بودن است. وقتی فردی باتقوا باشد، هیچ‌گاه به فکر اختلاس نخواهد بود و نتیجه آن دوری کشور از هرج و مرج و مشکلات و در نتیجه اصلاح سیستم ملی است. همچنین، شجاعت، وفاداری، صداقت، صراحت لهجه و شفافیت، تعهد و احترام به مبانی انقلاب و نظام اسلامی که برگرفته از قرآن و نهج‌البلاغه است از مهمترین ویژگی‌های یک انتخاب اصلح است. هنگامی که فردی مسلح به این معیار‌ها باشد می‌تواند شجاعانه در برابر قدرت‌های ظالمانه دنیا ایستادگی و از ملت خود و آرمان‌هایش دفاع کند.

قائمی ضمن تأکید بر حضور حداکثری در انتخابات، ابراز کرد: حضور افراد در انتخابات به معنای دخالت فرد در سرنوشت کشور خویش است و هر انسانی وظیفه دارد که با مبانی و اصول خود در آینده کشور دخیل شود و به منزله حضور فرد در فضا‌های بین‌الملل به روش‌های خاص است. حضور افراد در انتخابات آثار بالا و ارزشمندی از بُعد سیاسی و اجتماعی در حوزه بین‌الملل دارد. فرد با انتخاب اصلح می‌تواند در دفاع از مواضع سیاسی نظام و انقلاب اسلامی نقش مؤثری داشته باشد.

قائمی با بیان اینکه حضور در انتخابات به معنای بیعت با آرمان‌های نظام و انقلاب و تعهد به استقلال، آزادی و امنیت کشور است، گفت: برخی گمان می‌کنند به دلیل عملکرد نادرست برخی افراد در پست‌های دولتی، دیگر حضور در انتخابات امری بیهوده است. عدم مشارکت در انتخابات موجب حضور برخی افراد بی‌صلاحیت در مقام‌های دولتی خواهد شد که مشکلات کشور را چه داخلی و چه بین‌المللی حل نخواهد کرد.

وی به تعبیر «جهاد عمومی» از سوی مقام معظم رهبری برای حضور در انتخابات اشاره کرد و ادامه داد: جهاد به ابعاد مختلف نظامی، اسلامی، امنیتی، سیاسی و اجتماعی قابل تقسیم است. در جهاد محدودیتی وجود ندارد و افراد با تمام توان به دنبال حفظ نظام و ارزش‌های والای آن در برابر دشمنان غرب و شرق ایستادگی می‌کنند. همانگونه که در جهاد انسان به دنبال دفاع از دستاورد‌ها و داشته‌های ملت خود است در انتخابات نیز این امر مهم و تمام مؤلفه‌های جهاد صادق است، هرچند نوع سلاح متفاوت اما اثر و نتیجه آن شبیه جهاد است.

انتهای پیام
captcha