نشست علمای کشورهای عربی در یمن در مخالفت با طرح معامله قرن
کد خبر: 3880138
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳

نشست علمای کشورهای عربی در یمن در مخالفت با طرح معامله قرن

علمای کشورهای عربی منطقه در نشستی که امروز پنجشنبه، اول اسفندماه، در یمن برگزار شد، بر مخالفت با طرح آمریکایی - صهیونیستی معامله قرن تأکید کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از «المسیره»،‌ علمای کشورهای عربی از جمله عراق، سوریه، فلسطین و لبنان امروز در نشستی در رد طرح معامله قرن با بررسی اهداف این طرح، بر لزوم جلوگیری از اجرای آن تأکید کردند.

شیخ «خالد ملا»، رئیس جمعیت علمای عراق، در سخنانی از طریق ویدئوکنفرانس با بیان اهداف معامله قرن گفت:‌ معامله قرن چند هدف دارد که از جمله آنهاست: تضمین موجودیت اسرائیل، اختلاف افکنی در منطقه و تاراج ثروت آن و تجزیه یمن.
 
شیخ «ماهر حمود»، رئیس اتحادیه علمای مقاومت، نیز در سخنانی از طریق ویدئوکنفرانس ضمن محکوم کردن بازدید «محمد العیسی»، رئیس اتحادیه جهان اسلام، از اردوگاه یهودیان «آشویتس» در لهستان خطاب به وی گفت: این معامله‌ای خسارت‌بار است و تو را به جهنم خواهد برد مگر اینکه توبه کنی.
 
نشست مشترک علمای کشورهای عربی در یمن در مخالفت با طرح معامله قرن

«بدرالدین حسون»، مفتی اعظم سوریه، هم در انتقاد از روند عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی گفت: چطور است که برخی اجازه عبور هواپیماها به مقصد فلسطین اشغالی را از حریم هوایی خود می‌دهند اما اجازه پرواز از فرودگاه صنعا برای کمک به مجروحان را نمی‌دهند؟!
 
نشست مشترک علمای کشورهای عربی در یمن در مخالفت با طرح معامله قرن

«محمود الزهار»، عضو ارشد حماس، نیز تأکید کرد: کسانی که برای عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی شتاب می‌کنند، در تاریخ مورد بازخواست قرار خواهند گرفت.
 
نشست مشترک علمای کشورهای عربی در یمن در مخالفت با طرح معامله قرن

در پایان این مراسم، شیخ «شمس‌الدین شرف‌الدین»، مفتی یمن، در سخنانی تأکید کرد: معامله قرن معامله نیست زیرا معامله میان دو نفر بسته می‌شود، اما اکنون فلسطینی‌ها به عنوان طرف مقابل این معامله اصلاً حضور ندارند.
 
نشست مشترک علمای کشورهای عربی در یمن در مخالفت با طرح معامله قرن
 
وی افزود: موضع کنونی عربستان همان موضع «عبدالعزیز» مؤسس آل سعود است که مخالفتی با واگذاری سرزمین فلسطین با هدف ایجاد رژیم اسرائیل نداشت و انقلاب واقعی جز با خروج از سلطه آمریکایی، اسرائیلی، سعودی و اماراتی رخ نخواهد داد.

شرکت‌کنندگان در بیانیه پایانی این نشست اعلام کردند: صلح جز با کشورهای غیرمتجاوز ممکن نیست. همچنین عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی در سطوح مختلف محکوم و اعلام شد که حمایت از ملت فلسطین تا اخراج صهیونیستها از این سرزمین ادامه دارد.

شرکت‌کنندگان مداخله آشکار آمریکا در منطقه و تعرض‌های مکرر آن علیه فرزندان امت را، که آخرین آنها ترور شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمانشان بود، محکوم کردند.

انتهای پیام
captcha