تلاش اسرائیل برای جلوگیری از اقدامات اتحادیه اروپا علیه معامله قرن
کد خبر: 3880088
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹

تلاش اسرائیل برای جلوگیری از اقدامات اتحادیه اروپا علیه معامله قرن

در زمانی که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان درحال تلاش برای همراه کردن کشورهای بین‌المللی در جهت رد معامله قرن است، اسرائیل نیز متقابلا تلاش دارد کشورها را برای تأیید معامله قرن با خود همراه کند؛ در همین راستا مشاور امنیت ملی اسرائیل با همتای یونانی خود و هیئت همراه،‌ در شهر قدس دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «العهد»، روز چهارشنبه، 30 بهمن‌ماه، «مائیر بن شابات»‌ مشاور امنیت ملی اسرائیل با «الکساندروس دیاکوبولوس» همتای یونانی خود و هیئت همراه،‌ در شهر قدس دیدار و گفت‌وگو کرد.

روزنامه اسرائیلی «یسرائیل هیوم» با اعلام این خبر نوشت: دو طرف نشست‌هایی در زمینه تقویت روابط میان اسرائیل و یونان داشتند و درباره مسائل امنیتی، انرژی و تکنولوژی با یکدیگر به رایزنی پرداختند.

بر اساس این گزارش، از جمله مسائلی که در نشست‌های مقامات اسرائیلی و یونانی مطرح شد، تلاش اسرائیل برای جلوگیری از اقدامات اتحادیه اروپا علیه طرح معامله قرن بود.

 «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا سه شنبه هشتم بهمن (بیست و هشتم ژانویه) طرحی موسوم به معامله قرن را برای حل و فصل قضیه فلسطین رونمایی کرد.

طرحی که شهر قدس شرقی را از اراضی فلسطین مستثنا کرده و به جای آن پیشنهاد تشکیل پایتخت فلسطین را در یکی از روستاهای نزدیک قدس اشغالی مطرح کرده است.

این طرح با مخالفت گسترده گروه های فلسطینی و امت‌های عربی و اسلامی روبه رو شده است.

انتهای پیام
captcha