تصمیم اسرائیل برای ساخت 1900 واحد مسکونی در کرانه باختری
کد خبر: 3880359
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶

تصمیم اسرائیل برای ساخت 1900 واحد مسکونی در کرانه باختری

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اسرائیل بیش از 1900 واحد مسکونی جدید در کرانه باختری احداث خواهد کرد.

تصمیم اسرائیل برای ساخت 1900 واحد مسکونی در کرانه باختری
به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، نفتالی بنت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تصمیم احداث بیش از 1900 واحد مسکونی جدید را به کمیته عالی برنامه‌‌ریزی اداره مدنی ارسال کرده است.

بر اساس این گزارش، کمیته مذکور برای تصویب این نقشه نشستی را روز چهارشنبه آینده برگزار خواهد کرد.

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین نیز در این زمینه گزارش داد که در صورت تصویب این طرح، 600 واحد مسکونی در شهرک عیلی، 534 واحد در شهرک شفوت راحیل و بیش از 100 واحد هم در شهرک‌های گانی مودیعین، الون شفوت، نوکدیم و گوش عتصیون احداث خواهد شد.
 
این در حالی است که بنیامین نتانیاهو نیز روز گذشته از تصویب طرح ساخت 5200 واحد مسکونی جدید در قدس اشغالی خبر داد.

رژیم صهیونیستی به سرعت در حال توسعه شهرک‌سازی در کرانه باختری و قدس است و تلاش می‌کند تا از این طریق تمامی این مناطق را تحت حاکمیت خود درآورد.
 
از زمان انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا در ژانویه 2017 تاکنون تعداد واحدهای مسکونی احداث شده توسط اسرائیل در کرانه باختری افزایش یافته است.

حدود 250 شهرک غیرقانونی در کرانه باختری که سال 1967 توسط اسرائیل اشغال شد، قرار دارد. در این شهرک‌ها نیز بیش از 400 هزار شهرک‌نشین صهیونیست زندگی می‌کنند. طبق مبانی حقوق بین‌المللی تمامی شهرک‌های صهیونیست‌نشین در سرزمین اشغالی فلسطین غیرقانونی هستند.
 
طرح صلح ترامپ موسوم به معامله قرن بر حاکمیت رژیم صهیونیستی بر شهرک‌های صهیونیستی تاکید دارد و این رژیم تلاش می‌کند تا با چراغ سبز آمریکا، اراضی فلسطینی را مصادره و در آن شهرک‌سازی کند تا عملا فرصتی برای تشکیل کشور آینده فلسطین باقی نماند.
انتهای پیام
captcha