درخواست نماینده آیت‌الله سیستانی برای مقابله با خطر ناشی از «کرونا»
کد خبر: 3880365
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳

درخواست نماینده آیت‌الله سیستانی برای مقابله با خطر ناشی از «کرونا»

نماینده مرجعیت دینی عراق از نهادها و سازمان‌های مسئول در زمینه امور بهداشتی این کشور خواست که به مسئولیت خود در زمینه مقابله با خطر ناشی از ویروس کرونا پایبند باشند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «المعلومة»، سید احمد الصافی، نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز کربلا در صحن حرم مطهر امام حسین(ع) گفت: آمادگی برای ویروس کرونا در عراق باید در سطح بيماری که در چین و برخی کشورها شیوع یافته باشد.
 
وی در ادامه از نهادها و دستگاه‌های مسئول در زمینه امور بهداشتی عراق خواست که برای مقابله با خطر ناشی از ویروس کرونا باید در آماده‌باش کامل باشند و تأکید کرد: مؤسسات بهداشتی باید راه‌های پیشگیری از ویروس کرونا را اتخاذ کنند و تمهیدات لازم را در این زمینه در پیش بگیرند.

سید احمد الصافی اظهار کرد: دستگاه‌های ذی‌ربط مسئول بیان خطرات ناشی از این ویروس تهدیدکننده برای جهان هستند.

وی با اشاره به اینکه مؤسسات بهداشتی دارای مشکلاتی هستند که باید برایشان راه حل‌های واقعی و ریشه ای پیدا شود، از دستگاه‌های مسئول خواست مسئولیت‌پذیر باشند و توانمندی‌های خود را برای مقابله با این خطر بالا ببرند.

نماینده مرجعیت دینی عراق در ادامه تأکید کرد: دستگاه‌های امور بهداشتی تنها مسئولان مشخص کردن اموری از قبیل پیشگیری و دستورالعمل‌های مقابله با خطر ویروس کرونا هستند.

انتهای پیام
captcha