آیت‌الله سیستانی: پرستاری از بیماران کرونایی واجب کفایی است/ درمانگران متوفی «شهید» هستند
کد خبر: 3886098
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷

آیت‌الله سیستانی: پرستاری از بیماران کرونایی واجب کفایی است/ درمانگران متوفی «شهید» هستند

آیت‌الله سیستانی در پاسخ به استفتایی درباره کادرهای درمانی و داوطلبان مراقبت از بیماران کرونایی، معالجه و پرستاری از این بیماران را واجب کفایی اعلام کرد.

آیت الله سیستانی: معالجه و نگهداری از بیماران کرونایی واجب کفایی استبه گزارش ایکنا به نقل از فرات نیوز، آیت‌الله سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان عراق، در پاسخ به استفتایی درباره کادرهای درمانی و داوطلبان مراقبت از بیماران کرونایی و احتمال ابتلای آنها به این بیماری تصریح کرد: معالجه و مراقبت از بیماران کرونایی و توجه به امور آنها واجب کفایی است. 

در ادامه این فتوا آمده است: بر همه مسئولان و طرف‌های ذی‌ربط لازم است تمام لوازم و اقلام ضروری برای حمایت از پزشکان و کادر درمانی را فراهم کنند؛ تا آنها از ابتلا به این بیماری در امان باشند و هیچ‌گونه کوتاهی در این امر جایز نیست.

مرجع شیعیان عراق با بیان اینکه کار کادرهای درمانی علی‌رغم تمام چالش‌ها کاری بزرگ و تلاشی غیرقابل ارزش‌گذاری است و شاید ارزش آن از حیث اهمیت هم‌سطح مجاهدان در سنگرها و مدافعان کشور و ملت باشد، تأکید کرد: خداوند تبارک و تعالی ارزش تلاش اینها (کادر پزشکی و درمانی) را در دنیا می‌داند و در آخرت آنها نیز ثبت و ضبط می‌شود.

آیت‌الله سیستانی ابراز کرد: هرکس از کادرهای درمانی و پزشکی که در این راه جان خود را از دست دهد، باید «شهید» به‌ شمار آید.

آیت الله سیستانی: معالجه و نگهداری از بیماران کرونایی واجب کفایی است

انتهای پیام
captcha