نام‌نویسی متقاضیان میزبانی طرح ملی رحله 6 ادامه دارد/ ثبت نام 21 مرکز تاکنون
کد خبر: 3881682
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰

نام‌نویسی متقاضیان میزبانی طرح ملی رحله 6 ادامه دارد/ ثبت نام 21 مرکز تاکنون

دبیر ستاد طرح ملی رحله از درخواست 21 مرکز از 10 استان برای میزبانی ششمین دوره این طرح تاکنون خبر داد.

حجت‌الاسلام والسملین هادی سیاری، دبیر ستاد طرح ملی رحله در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به پنجمین دوره این طرح اظهار کرد: تاکنون 21 مرکز از 10 استان چون فارس، خوزستان، قم، خراسان رضوی، کرمان، یزد، لرستان، همدان، خراسان جنوبی، اردبیل، آذربایجان شرفی، تهران متقاضی میزبانی این طرح برای سال آینده بوده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه 10 اسفندماه آخرین مهلت ثبت‌نام متقاضیان برای این طرح است، ادامه داد: مراکز و استان‌های متقاضی می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی بیت‌الاحزان به نشانی http://beytolahzan.ir  برای میزبانی این طرح اقدام کنند.

سیاری درباره علت اقدام دیرهنگام برای ثبت متقاضیان، اضافه کرد: امسال چند عامل دست به دست هم داده است تا با مکث بیشتری این موضوع را جلو ببریم، یکی موضوع شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و دیگری کرونا و بحث‌های مالی طرح بود که روند کار را کند‌تر کرد.

دبیر ستاد طرح ملی رحله با اشاره به اینکه انتظاراتی که از سوی مراکز میزبان در دوره‌های گذشته بود، به دلیل عدم حمایت‌های لازم برآورده نشده، اظهار کرد: امسال به مانند اجرای طرح در سال گذشته نیست. سال گذشته به مراکز میزبان به ازای هر قرآن‌آموزی که دو جزء به بالا را حفظ می‌کردند، سرانه‌ای پرداخت می‌شد(به ازای هر نفر، 300 هزار تومان) اما امسال کل حقوق کادر آموزشی مدیر، مدیر داخلی و اساتید حفظ از سوی مرکز مدیریت پرداخت می‌شود تا زمینه دلگرمی برای مراکز میزبان فراهم باشد.

سیاری اضافه کرد: این طرح برای آقایان اجرا می‌شود و برای بانوان تنها یک مرکز در شهرستان فسا آن هم در صورت ثبت‌نام و احراز شرایط، پذیرش خواهد داشت. واجدین شرایط در گروه سنی حداقل 14 و حداکثر 22 سال می‌توانند طی بازه زمانی اردیبهشت‌ماه در ششمین دوره این طرح نام‌نویسی کنند.

وی ادامه داد: مصاحبه ورودی 11 و 12 تیرماه 99 انجام می‌شود و 13 تیرماه 99 نیز این طرح در مراکز افتتاح و پذیرش از شرکت‌کنندگان انجام می‌شود و 14 تیرماه 99 تا سوم شهریورماه زمان برگزاری طرح ملی رحله به صورت آزمایشی و اصلی است.

سیاری درباره تعداد حضور شرکت‌کنندگان در پنج دوره طرح ملی رحله، گفت: قریب به هشت هزار و 500 نفر در این طرح شرکت کرده‌اند که حافظ یک تا چهار جزء از قرآن کریم شده‌اند و برخی نیز نخبه بوده‌اند و پنج جزء را حفظ کرده‌اند. از میان آنها، حافظانی که استعداد حفظ قرآن را داشته، شناسایی و در دوره یکساله پذیرش شده‌اند و تعدادی هم در حوزه علمیه قرآن‌ محور مؤسسه مشغول به قرآن‌آموزی شده‌اند که طی دو سال در کنار فراگیری دروس حوزوی، حافظ کل قرآن شده‌اند.

وی ادامه داد: در نظر داریم در صورتی که شرایط حساس کشور در زمینه انتشار کرونا ویروس برطرف شود، 22 اسفندماه جلسه توجیهی برای مراکز میزبان در شیراز یا استهبان(دفتر مرکز مدیریت) برگزار شود.

انتهای پیام
captcha