«کرونا» می‌تواند سلاحی بیولوژیک علیه چین باشد
کد خبر: 3882129
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
رئیس‌جمهور ونزوئلا:

«کرونا» می‌تواند سلاحی بیولوژیک علیه چین باشد

«نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا، طی سخنانی احتمال داد که ویروس کرونا می‌تواند سلاحی بیولوژیک باشد که علیه چین اختراع شده است.

«کرونا» می‌تواند سلاحی بیولوژیک علیه چین باشد

به گزارش ایکنا به نقل از  پایگاه خبری المنار،  وزارت خارجه ونزوئلا جمعه شب، 9 اسفند، به نقل از نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور این کشور، اعلام کرد: آزمایش‌های انجام شده در جهان نشان می‌دهد که ویروس جدید کرونا ممکن است سلاحی باشد که در راستای اهداف جنگ بیولوژیک علیه چین اختراع شده است.

مادورو توضیح می‌دهد: دلایل زیادی حقیقت این موضوع را تأیید می‌کنند و ما باید آن را به صراحت اعلام کرده و زنگ خطر را به صدا درآوریم و مانع استفاده از ویروس کرونا به عنوان سلاحی علیه چین و همه ملت‌های جهان شویم، چراکه تمدن بشری سابقه مواجهه با چنین بیماری‌ای را نداشته است.

یادآور می‌شود همزمان با تأیید ابتلای چهار شهروند آمریکای لاتین به ویروس کرونا، نگرانی از افزایش شمار مبتلایان در این منطقه بیشتر شده است، آن هم در حالی که کشورهای آمریکای لاتین برای مواجهه با همه‌گیری این ویروس از آمادگی لازم برخوردار نیستند.

ویروس کرونا که نام رسمی آن کووید – ۱۹ است، نخستین‌بار در شهر ووهان چین شناسایی شد. این ویروس اکنون به حدود ۴۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشته است تا در مورد بهداشت جهانی وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

گزارش روز شنبه کمیسیون بهداشت ملی چین نشان می‌دهد که از میان ۸۵ هزار و ۱۶۲ بیمار در جهان، ۷۹ هزار و ۲۵۱ نفر در چین هستند.

در مجموع، ۲ هزار و ۹۲۳ نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند که ۲ هزار و ۸۳۵ نفر آنها در چین بوده است. این کمیسیون اعلام کرد که ۳۹ هزار و ۳۳۲ نفر تاکنون درمان شده اند.

انتهای پیام
captcha