دستان پشت پرده آمریکا در تولید سلاح بیولوژیک کرونا
کد خبر: 3882134
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹

دستان پشت پرده آمریکا در تولید سلاح بیولوژیک کرونا

متخصصان دانش پزشکی و بیولوژیک بر این باورند که ویروس کرونا با ژنی جهش یافته از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا با هدف زمین زدن رقبا و هراس‌افکنی میان ملت‎ها شیوع یافته است.

کرونا، سلاح بیولوژیکبه گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری براثا عراق؛ در پی ظهور ویروس کرونا به عنوان تهدیدی جدی برای بشریت در چین و انتقال آن به حدود ۴۰ کشور جهان و اعلام وضعیت فوق‌العاده از سوی سازمانی جهانی بهداشت، هراس همه جهان را فراگرفته است.

متخصصان دانش پزشکی و بیولوژیک بر این باورند، دلایلی وجود دارد مبنی بر این که ویروس کرونا با ژنی جهش یافته، ساخته دستگاه‌های اطلاعاتی است که از آن به عنوان یک سلاح برای ایجاد هراس در کشورها و ضربه زدن به دشمنان بهره برده می‌شود.

در همین رابطه سرلشکر «محمد عباس»، کارشناس سلاح‌های بیولوژیک در سوریه در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای الاتجاه عراق تصریح کرد: سلاح بیولوژیک، بر تولید ویروس یا باکتری و یا هر عنصری که بتواند در بدن تولید سم کرده و قتل انسان را به همراه داشته باشد، تمرکز دارد.

شواهد تاریخی استفاده از سلاح بیولوژیک

وی افزود: تاریخ ثبت کرده است که دولت آمریکا در 93 جنگ با سرخپوستان از سلاح بیولوژیک استفاده کرده و آن‌ها را به بیماری‌های پوستی، وبا، سیاه زخم و حجم بسیاری از بیماری‌های مسری دچار کرد تا بتواند به ساکنان اصلی آمریکا پایان دهد.

این کارشناس سوری با بیان این که آمریکایی‌ها در سال 1963 از مواد سمی و در سال 1971 از طاعون آفریقایی علیه کوبا استفاده کردند؛ از راه‌اندازی مراکز تخصصی و انجام پژوهش در رابطه با سیتسم ایمنی و تولید ویروس از طریق  400 مرکز در 25 کشور از سوی آمریکا خبر داد.

وی ادامه داد: یک مرکز آمریکایی متخصص در تولید ویروس وجود دارد که بر اساس اظهارات مسئولان آمریکایی، قادر به تولید ابزارهایی برای انتقال بیماری است، همانگونه که هواپیماهای بدون سرنشین نیز می‌توانند ویروس‌های تولید شده در این مرکز را به مکان‌های مختلف انتقال دهند.

از سوی دیگر در حالی که دانشمندان و دولتمردان روس انگشت اتهام خود در ارتباط با ویروس کرونا را به سوی آمریکا نشانه رفتند، و معتقدند آمریکایی‌ها از این بیماری برای ضربه زدن به اقتصاد چین استفاده کرده‌اند؛ پایگاه خبری Dimsum Daily نیز با انتشار مطالبی از جوانب مشکوک در شیوع ناگهانی ویروس کرونا در چین پرده برداشت.

دستان پشت پرده آمریکا در تولید سلاح بیولوژیک کرونا

«ولادیمیر ژیرینفسکی» رهبر حزب لیبرال دموکرات روسیه پیش از این تصریح کرد: قطعاً آمریکایی‌ها پشت شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

دانشمندان روس نیز بر دست داشتن آمریکایی‌ها در تولید ویرورس کرونا برای ضربه زدن به چین و کسب درآمدی هنگفت از فروش پادزهر تأکید کرده‌اند.

عمر صکبان، متخصص بیماری‎های عفونی در انگلستان نیز در گفت‌وگو با الاتجاه تصریح کرد: ویروس کرونا در سال 1960 کشف شد که بسیار ساده بود و تأثیر زیادی در ایجاد بیماری نداشت. این ویروس در سال 2001 قوی شد و «سارس» نام گرفت که نسبت مرگ و میر در اثر ابتلا به آن به 10 درصد رسید و از طریق حیوانات و خفاش به انسان منتقل می‌شد. این بیماری بعدها به بیماری «مرس»(سندروم تنفسی خاورمیانه) تغییر یافت که در امارات و عربستان و تنها میان شترها دیده شد.

صکبان ادامه داد: هرسه این ویروس‌ها یک منشأ دارند با این تفاوت که ویروس کرونا بسیار سریع‌الانتشار بوده و نسبت مرگ و میر در آن دو درصد است.

این پزشک متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به این که این بیماری به سرعت در میان جوانان شیوع می‌یابد، تصریح کرد: اهمیت این ویروس در انتقال مستقیم آن از طریق بزاق دهان است لذا لازم است از کسی که سرفه می‎کند، فاصله بگیرید.

وی با بیان این که هنوز هیچ واکسن و یا دارویی برای این بیماری در دست نیست بر ضرورت پیشگیری، تقویت ایمنی، شستن دست‌ها با آب و صابون و یا مواد ضدعفونی کننده و دوری از حضور در مکان‌های پرازدحام تأکید کرد.

صکبان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: زمانی که این ویروس در چین شیوع پیدا کرد، آمریکا شهروندان خود را فراخواند این بدین معناست که آنها می‌توانند داخل آمریکا این ویروس را کنترل کنند اما چینی‌ها این دانش را ندارند و همین امر احتملات وجود توطئه علیه اقتصاد چین را قوت می‌بخشد.

وی افزود: در دهه شصت تلاش‌هایی برای ساخت ویروسی که در یک جنگ بیولوژیک فقط شهروندان عرب را مورد حمله قرار بدهد، انجام شد؛ جنگی که به کلی با حملات شیمیایی متفاوت است زیرا تنها زمانی می‌توانند با آن مقابله کنند که کد ژنتیکی ویروس تولید شده را بدانند.

محمد صادق هاشمی، رئیس مرکز پژوهش‌های راهبردی عراق نیز در گفت‌وگو با الاتجاه گفت: باید پیشگیری اجتماعی ضد ویروس کرونا از طریق رسانه‌های عمومی انجام شود.

هاشمی با بیان این که ویروس کرونا در اصل وجود داشته اما نسخه جهش یافته آن از سوی دستگاه جاسوسی آمریکا تولید شده و در سال 2018 به ثبت رسیده است، تأکید کرد: این بدان معناست که واشنگتن از این ویروس‌ها برای ترساندن مردم و فروش داروهای خود و شکستن اراده دیگر کشورها استفاده می‌کند.

وی در این باره توضیح داد: نخستین دلیل برای این که این ویروس در آمریکا تولید شده، فیلم‌های متعددی است که در این باره ساخته شده و یکی از این فیلم‌ها که بسیار هم تکرار شده و بیش از 200 میلیون دلار فروش داشته، از انتشار ویروسی در چین سخن می‌گوید.

سیاه زخم؛ سلاح انگلیس در جنگ با سرخپوستان

هاشمی ادامه داد: پیش از این انگلیسی‌ها از سیاه زخم برای از بین بردن سرخپوستان استفاده کردند و این بدین معناست که استعمار و حکومت‌های استکباری و صهیونیست هنوز هم از این سلاح بهره می‌برند.

وی افزود: در سال 1920 بیماری آنفولانزا در اسپانیا شایع و موجب کشته شدن یک سوم ساکنان زمین شد.

رئیس مرکز پژوهش‌های استراتژیک عراق در ادامه سخنان خود تصریح کرد: آمریکا، جمهوری اسلامی ایران را تهدید کرد اگر به ترور ابومهندس المهدی و سپهبد قاسم سلیمانی پاسخ دهد، 50 هدف دینی و فرهنگی را هدف قرار خواهد داد لذا می‌بینیم ویروس کرونا از شهر قم شیوع یافت.

وی افزود: چین در طول 20 سال از راه ابریشم و عبور از ایران و عراق برای رسیدن به دریای مدیترانه استفاده می‌کند امری که موجب قدرت اقتصادی آن شده و حضور آمریکایی‌ها را تضعیف کرده و این کشور را به رقیبی قدرتمند برای آمریکا در منطقه تبدیل می‌کند لذا طبیعی است که آمریکا به جنگ جهانی پناه ببرد.
هاشمی ادامه داد: این جنگ جهانی یا باید از طریق سلاح باشد که این غیر ممکن است و یا با استفاده از یکی از ابزارهای هراس‌آور و ویروسی باشد که خود بتواند آن را کنترل کند.

«ایگورنیکولین»، عضو سابق کمیسیون سازمان ملل متحد در سلاح‌های بیولوژیک و شیمیایی در این باره گفت: همکاران چینی با من تماس گرفته و معتقدند ویروس کرونا ساخته دست انسان است.

گفتنی است، سخنان این گروه از کارشناسان چهارشنبه، 7 اسفند از برنامه «حتی الساعة» شبکه ماهواره‌ای الاتجاه عراق پخش شد. در عین حال «حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل، با انتشار پستی در صفحه توئیتر خود روز گذشته، 9 اسفند اعلام کرد که احتمال دارد ویروس کرونا توطئه‌ای از سوی دولت آمریکا برای جهانیان باشد که به کشور خودشان نیز سرایت کرده است.

متن پست وی به این شرح است: «شاید سال‌ها بعد، روشن و افشاء شود که کرونا ویروس، جنگ بیولوژیک کاخ سفید علیه رقبای بزرگ جهانی آمریکا (چین و روسیه) بوده که علاوه بر بخش‌هایی از جهان، به مردم آمریکا هم سرایت کرد.»

همچنین «اورلی لوی ابکاسیس» عضو کنست رژیم صهیونیستی و گزینه وزارت بهداشت این رژیم، به طور ضمنی ‎کرونا را طراحی شده برای نبردهای بیولوژیک خواند، پیش از او «دنی شوهام» مقام پیشین اطلاعاتی رژیم اسرائیل نیز کرونا را طراحی شده در آزمایشگاه‌ها‌ و انتشار آن را عمدی دانسته بود.

ترجمه و تنظیم: زهره نوری

انتهای پیام
captcha