مورد جدید فوت یا ابتلا به کرونا در همدان وجود ندارد
کد خبر: 3882209
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳

مورد جدید فوت یا ابتلا به کرونا در همدان وجود ندارد

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا گفت: خوشبختانه براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که به صورت روزانه اعلام می‌شود، مورد جدید فوت یا ابتلا به کروناویروس در همدان نداریم.

مورد جدید فوت یا ابتلا به کرونا در همدان وجود نداردبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از ایسنا، منوچهر کرمی معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا، اظهار کرد: پاسخ نمونه‌های ارسال شده به آزمایشگاه وزارت بهداشت به صورت روزانه توسط سخنگوی وزارت متبوع اعلام می‌شود و هیچ منبع دیگری نمی‌تواند در این زمینه اظهارنظر کرده و نسبت به ارائه آمار و اطلاعات اقدام کند.
وی با اشاره به اینکه بخش بیماری‌های عفونی در بیمارستان سینا برای بستری بیماران مشکوک به کرونا منظور شده‌است، افزود: اورژانس جدید این مجموعه نیز به این امر اختصاص یافته که خوشبختانه تاکنون نیاز به استفاده از ظرفیت آن نبوده است.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا ادامه داد: حدود ۲۰۰ تخت نیز در بیمارستان بعثت برای پشتیبانی از این هدف منظور شده که می‌تواند در صورت لزوم مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
وی همچنین از قرنطینه بودن بیماران مشکوک به کرونا خبر داد و اعلام کرد: سایر بیماران در دیگر بخش‌های بیمارستانی نیز در موضوع ملاقات تحت محدودیت هستند و تا حد امکان ملاقات‌ها برقرار نمی‌شود که امید است مردم همکاری بیشتری در این زمینه داشته باشند.
کرمی بیان کرد: از فردا مرکز تلفن دانشگاه (call center) به منظور تسهیل در ارتباطات مردمی و اطلاع رسانی در حوزه بهداشت و درمان در زمینه طرح سوالات و مشکلات پیرامون کروناویروس فعال شده و خط تلفن ۳۱۴۳ دانشگاه نیز به آن منظور تغییر کاربری داده است.
وی با بیان اینکه خوشبختانه وضعیت همدان نسبت به دیگر استان ها حاد نیست، خاطرنشان کرد: مردم با خودمراقبتی می توانند از شیوع این بیماری پیشگیری کنند همچنین لازم است در این راستا از توجه به شایعات اجتناب کنند چرا که سیاه نمایی به جز بالا بردن میزان استرس در افراد و کاهش ایمنی بدن اثر دیگری ندارد.

انتهای پیام
captcha