برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن مصر در سایه تهدید کرونا
کد خبر: 3882239
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲

برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن مصر در سایه تهدید کرونا

در حالی که سازمان بهداشت جهانی از یک مورد ابتلا به کرونا در مصر پرده برداشته،‌ مسئولان مصری از مشارکت نمایندگان 40 کشور در سومین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن کریم در استان پورت سعید این کشور خبر داده‌اند.

برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن مصر در سایه تهدید کرونا

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، «عادل الغضبان»، استاندار پورت سعید مصر، گفت: این استان پایان هفته جاری شاهد برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با مشارکت 40 کشور  خواهد بود.

وی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری موفقیت‌آمیز مسابقات قرآن پورسعید در دوره‌های گذشته، تصریح کرد: استانداری پورت سعید همه توان و امکانات خود را برای برگزاری هرچه بهتر این مسابقات به‌ کار خواهد گرفت.

سومین مسابقات بین‎المللی قرآن کریم و ابتهال دینی به یاد «نقشبندی»، مبتهل مصری، در سه رشته تلاوت و احکام، صوت زیبا و ابتهالات پنجشنبه، 15 اسفند، آغاز می‌شود.

این مسابقات با حضور نمایندگانی از 40 کشور در حالی برگزار می‌شود که همه تجمعات رسمی و غیررسمی به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در بسیاری از کشورها لغو و به آینده موکول شده است.

در حالی که مقامات بهداشتی مصر شنبه، دهم اسفندماه، منکر وجود بیمار مبتلا به کرونا در این کشور شده‌اند، سازمان بهداشت جهانی از یک مورد ابتلا در مصر پرده برداشت.

از سوی دیگر «خالد مجاهد»، سخنگوی وزارت بهداشت مصر، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری اسپوتنیک درباره اینکه فرانسه اعلام کرده ۶ مسافر در بازگشت از مصر مبتلا به کرونا شده‌اند، تأکید کرد: در حال حاضر هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در مصر وجود ندارد.

پیش‌تر وزیر بهداشت فرانسه اعلام کرده بود: ۶ مسافری که از مصر وارد شهر «آنسی» فرانسه شده‌اند مبتلا به ویروس کرونا هستند.

وزارت بهداشت مصر در اطلاعیه‌ای اظهار کرد: تنها مورد ابتلا به کرونا در این کشور بهبودی کامل خود را به دست آورده و هیچ مورد دیگری از ابتلا به این ویروس در مصر وجود ندارد.

برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن مصر در سایه تهدید کرونا

انتهای پیام
captcha