ارسال نخستین محموله سازمان بهداشت جهانی به ایران
کد خبر: 3882773
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۵

ارسال نخستین محموله سازمان بهداشت جهانی به ایران

سازمان بهداشت جهانی امروز، 12 اسفندماه، نخستین محموله خود را به همراه یک تیم متخصص پزشکی با هدف مقابله با کروناویروس به ایران فرستاد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از القدس العربی، سازمان بهداشت جهانی امروز، دوشنبه یک محموله بهداشتی را به همراه یک تیم پزشکی برای اولین بار پس از شیوع ویروس کرونا در ایران، به این کشور فرستاد.

بر اساس این گزارش، سازمان بهداشت جهانی با استفاده از هواپیمای نظامی امارات متحده عربی و از فرودگاه دبی، محموله ماسک و دستگاه‌های تست کرونا را به ایران ارسال کرده است.

در همین ارتباط، «رابرت بلنچارد» از مسئولان دفتر سازمان بهداشت جهانی در دبی گفت: محموله ارسال شده حامل ۷.۵ تُن دارو و تجهیزات پزشکی به ارزش 300 هزار دلار است.

وی افزود: محموله ارسالی به ایران همچنین شامل دستکش‌های بهداشتی و ماسک‌های جراحی و دستگاه تنفس مصنوعی به همراه تیم پزشکی شش نفره است.

از سوی دیگر، دولت انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که فرانسه، آلمان و انگلیس در زمینه مبارزه با کروناویروس حدود پنج میلیون یورو به ایران کمک می‌کنند.

علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت ایران، اظهار داشت: تعداد عفونت های کرونا ویروس در ایران در روز به بیش از ۵۰۰ نفر افزایش یافته است و تا ۱۵۰۱ نفر رسیده است، همچنین تعداد فوت شدگان به ۶۶ نفر افزایش یافته است.

انتهای پیام
captcha