کشتار مسلمانان هند غیرانسانی و محکوم است / انجمن‌های مستقل و حوزه‎ های علمیه موضع‌گیری کنند
کد خبر: 3882983
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳
حجت‌الاسلام سیداحمد خاتمی در گفت‌وگو با ایکنا:

کشتار مسلمانان هند غیرانسانی و محکوم است / انجمن‌های مستقل و حوزه‎ های علمیه موضع‌گیری کنند

عضو هیئت‌ رئیسه مجلس خبرگان رهبری با محکومیت کشتار مسلمانان در هند بیان کرد: هویت انقلاب اسلامی می‌گوید در برابر جنایاتی که بر مسلمانان در هر نقطه جهان صورت می‌گیرد بی‌تفاوت نباشیم و انتظار می‌رود که حوزه‌های علمیه موضع شایسته‌ای داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی، عضو هیئت‌ رئیسه مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با ایکنا، به بیان نکاتی درباره کشتار مسلمانان در هند پرداخت و گفت: قرآن کریم امت اسلام را امت واحده می‌داند. خداوند متعال در قرآن فرموده است: «إِنَّ هَذِهِ أُمَّتُكُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَأَنَا رَبُّكُمْ فَاعْبُدُونِ؛ اين است امت‏ شما كه امتى يگانه است و منم پروردگار شما پس مرا بپرستيد» (الانبیاء، 92). همچنین در آیه‌‌ای دیگر آمده است: «وَإِنَّ هَذِهِ أُمَّتُكُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَأَنَا رَبُّكُمْ فَاتَّقُونِ؛ و در حقيقت اين امت‏ شماست كه امتى يگانه است و من پروردگار شمايم پس‏از من پروا داريد» (المؤمنون، 52).

تأکید قرآن بر اهتمام به امور مسلمانان

وی افزود: براساس این دو آیه، مسلمانان نباید در برابر حوادثی که بر مسلمانان در هر نقطه‌ای از جهان اتفاق می‌افتد بی‌تفاوت باشند. در روایات هم درباره کسانی‌ که در اسلام به امور مسلمانان اهتمام ندارند آمده است: «مَن اصبحَ و لا یَهْتَمَّ بامورِ المُسلمینَ فَلَیسَ بمُسلِمٍ» یعنی آن‌که صبح کند و دغدغه مسلمانان را نداشته باشد مسلمان نیست.

خطیب جمعه موقت تهران با محکومیت کشتار مسلمانان در هند، اظهار کرد: باید در برابر حوادثی که برای مسلمانان رخ می‌دهد در حد توان موضع‌گیری کرد. شکی نیست که مسلمان‌کشی در هند غیرانسانی و محکوم است.

انجمن‌های مستقل و حوزه‎های علمیه موضع‌گیری کنند

عضو هیئت ‎رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر لزوم واکنش دولت و دستگاه دیپلماسی به این اقدامات، یادآور شد: از اجتماعات و انجمن‌های مستقل انتظار می‌رود که موضع خود را اعلام کنند و دولت محترم و دیپلماسی خارجی نظام جمهوری اسلامی ایران هم موضع شایسته‌ای داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی در پایان بیان کرد: هویت انقلاب اسلامی می‌گوید در برابر جنایاتی که بر مسلمانان در هر نقطه از جهان صورت می‌گیرد بی‌تفاوت نباشیم و انتظار می‌رود که حوزه‌های علمیه نیز موضع شایسته و بایسته‌ای را داشته باشند.

انتهای پیام
captcha