اسماعیل هنیه: روسیه مخالف طرح معامله قرن است
کد خبر: 3883082
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۷

اسماعیل هنیه: روسیه مخالف طرح معامله قرن است

رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد که روسیه معامله قرن را قبول ندارد، زیرا این طرح مغایر با قوانین و معیارهای بین‌المللی است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المیادین، «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس که اخیراً به روسیه سفر و با مقامات روس دیدار کرده است، گفته که روسیه مخالف معامله قرن است، چراکه این طرح آمریکایی-صهیونیستی با قوانین بین‌المللی مغایرت دارد.

هنیه هیئت حماس در دیدارش با مسئولان روس درباره راه‌های مقابله با معامله قرن از جمله اتخاذ موضع واحد فلسطین، تقویت مقاومت مردمی و تقویت مواضع مشترک عربی و اسلامی جهت مقابله با معامله قرن بحث و تبادل نظر کرده است.

وی در ادامه بر نقش محوری سردار سلیمانی در منطقه و حمایت از مقاومت تأکید کرد و گفت: سردار شهید سلیمانی در حمایت از گردان‌های عز‌الدین قسام و مقاومت نقش محوری داشت.

رئیس دفتر سیاسی حماس که با شبکه المیادین گفت‌و‌گو می‌کرد، افزود: اخیراً دیدارهایی با سید‌حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان داشته‌ایم و وی برای ما قابل احترام است.

هنیه درباره از سرگیری احتمالی روابط این جنبش و سوریه گفت: سید‌حسن نصرالله از طرف خود پیشنهادی درباره برقراری روابط حماس و سوریه پیشنهادی نداده است، اما به گمان من اگر از وی درخواست شود، حاضر است در رابطه با برقراری این روابط، کمک کند.

انتهای پیام
captcha