پیام هنیه به پادشاه عربستان
کد خبر: 3886966
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۴

پیام هنیه به پادشاه عربستان

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در پیامی فوری به ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی خواستار آزادی فوری ده‌ها بازداشت‌شده فلسطینی در این کشور شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه در این پیام اعلام کرد که در سایه انتشار ویروس کرونا در سراسر جهان و با توجه به خطراتی که متوجه جان و سلامت بازداشت‌شدگان فلسطینی است و نظر به جایگاه دینی و انسانی عربستان سعودی در زمینه همبستگی با آرمان فلسطین و تمامی فلسطینیانی که سال‌ها در این کشور با احترام زندگی کرده‌اند، آزادی بازداشت‌شدگان فلسطینی به ضرورتی ملی و انسانی تبدیل شده است و ما یقین داریم که پادشاه عربستان از چنین اقدامی دریغ نخواهد کرد.

هنیه اظهار کرد که در سالروز اسرا و معراج که طی آن پیامبر بزرگوار اسلام (ص) از سرزمین حرمین و فلسطین به آسمان عروج نمودند، ما از خادم حرمین شریفین تقاضا داریم دستور آزادی فلسطینیان بازداشت شده در عربستان را که به ملت و آرمان عادلانه خود خدمت می‌کردند، را صادر کند.

لازم به ذکر است که ده‌ها فلسطینی و اردنی از ماه‌ها پیش به خاطر حمایت از مساله فلسطین در زندان‌های عربستان بازداشت هستند. محمد خضری از رهبران ارشد حماس از جمله افرادی است که در زندان عربستان سعودی بازداشت هستند.

جنبش حماس اواسط سال گذشته اعلام کرد که عربستان سعودی دکتر خضری و پسر بزرگش هانی را همراه با شماری دیگر از فلسطینیان روز چهارم آوریل 2019 بازداشت کرده است.

به رغم اینکه حماس بارها خواستار آزادی دکتر خضری و دیگر فلسطینیان شده است، عربستان همچنان این افراد را بازداشت کرده و جلسات دادگاهی آنان را هم آغاز کرده است.

حسام بدران رئیس دفتر روابط ملی جنبش مقاومت اسلامی حماس اکتبر گذشته تأکید کرد که ادامه بازداشت فلسطینیان در عربستان سعودی غیرقابل قبول است و این پرونده تاکنون هیچ پیشرفتی نداشته است.

بدران در گفت‌وگو با خبرگزاری قدس پرس اظهار کرد که بازداشت فلسطینیان در عربستان قابل فهم نیست و به هیچ وجه نمی‌توان آن را پذیرفت.

وی گفت: این افراد همانند همه فلسطینی‌ها سرزمین و آرمان خود را دوست دارند و امیدواریم هرچه زودتر شاهد آزادی آنان باشیم.

عبدالماجد خضری برادر محمد خضری اوایل ماه مارس جاری از آغاز جلسات دادگاهی وی خبر داد.

وی اشاره کرد که عربستان سعودی محاکمه 68 فلسطینی، اردنی و عربستانی را آغاز کرده است.

انتهای پیام
captcha