مسلمانان هند؛ قربانیان مودی برای خدایان «سامی»
کد خبر: 3883508
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸

مسلمانان هند؛ قربانیان مودی برای خدایان «سامی»

به رغم تضعیف و پایمال‌شدن حقوق مسلمانان در هند، می‌توان گفت که قتل عام و ظلمی که افراط‌گرایان هندو علیه آن‌ها مرتکب می‌شوند، دردناک‌تر از سکوت جامعه اسلامی در مقابل کشته و زخمی‌شدن صدها مسلمان مسالمت‌جو در این کشور نیست.

به گزارش ایکنا به نقل از العالم، با وجود اینکه مسلمانان در هند حق دارند خشم و مخالفت‌شان را نسبت به قانون جدید شهروندی، که آن‌ها را از ابتدایی‌ترین حقوقشان محروم کرده است، ابراز کنند، اما مسلمانان معتقدند که به موجب این قانون، حقوقشان پایمال شده و برخورد نژادپرستی علیه آنها اعمال می‌شود.

البته سکوت جامعه عربی ـ اسلامی در مقابل این خشونت و افراط‌گرایی سیستماتیک علیه مسلمانان در هند را نمی‌توان خودجوش خواند، به ویژه که موج جدید این خشونت‌ها همزمان با سفر شیطان بزرگ یعنی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا به این کشور است.

ترامپ، که رهبر فعلی و پدر معنوی بسیاری از پادشاهان و حاکمان کشورهای عربی شمرده می‌شود، بعد از دوشیدن آن‌ها، به آنها وعده های سر خرمنی می‌دهد.

سفر ترامپ به هند در کنار اینکه «نارندرا مودی»، نخست‌وزیر هند عضو شاخه افراطی حزب «بهارتیا جانتا» است، این تصور را ایجاد می‌کند که مسلمانان در هند به عنوان قربانیانی برای خدایان در هند تقدیم می‌شوند.

مودی مسلمانان را برای خدایان «سامی» قربانی می‌کند؛ اقدامی که در راستای سیاست‌های دولتش و مورد حمایت راست‌های افراطی در هند است.

سکوت منفور جامعه عربی ـ اسلامی در مقابل این همه خشونت و جنایت علیه مسلمانان هندی با صدایی که از سرزمین یاری کننده مستضعفان جهان، یعنی از ایران اسلامی، برخاست، شکسته شد که طی آن، خشم و نارضایتی‌ها و مخالفت‌ها با ظلم و خشونت افراطگرایان هندو علیه اقلیت مسلمان در این کشور ابراز شده است.

ایران، که همواره شعار «هر کسی که به امور مسلمانان اهتمام نمی‌ورزد مسلمان نیست» سر می‌دهد، طبق معمول در محکوم کردن چنین خشونت‌های هدفمند پیشرو است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران از دولت هند خواست در مقابل افراط‌گرایان هندو و حامیان آنها بایستد و به خشونت علیه مسلمانان در این کشور پایان دهد.
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha