اعتراضات گسترده به فرمان مسلمان‌کشی یک قانون‌گذار هندی
کد خبر: 4080123
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴

اعتراضات گسترده به فرمان مسلمان‌کشی یک قانون‌گذار هندی

اظهارات یک عضو حزب حاکم هند و نماینده سابق مجلس ایالتی راجستان درباره قتل 5 مسلمان به دست او و ترغیب کارگران به قتل مسلمانان بیشتر، اعتراضات گسترده مسلمانان در شبکه‌های اجتماعی را در پی داشته است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، پس از آنکه یکی از اعضای برجسته حزب حاکم و نماینده سابق مجلس ایالتی راجستان با انتشار ویدئویی به صراحت از قتل 5 مسلمان به دست خود و ترغیب کارگران به قتل مسلمانان بیشتر سخن گفت، موجی از اعتراض و خشم شبکه‌های اجتماعی هند را فراگرفته است. این نماینده سابق مجلس ایالتی در ویدئوی خو توصیه می‌کند مسلمانان باید تا سرحد مرگ شکنجه شوند.

 اخیراً یک کلیپ ویدئویی به شکل گسترده در هند انتشار یافته است که در آن یک قانون‌گذار هندی به صراحت می‌گوید 5 مسلمان را کشته است و به کارگران نیز توصیه کرده تا مسلمانان بیشتری را به قتل برسانند به گفته وی او پیشنهاد کرده در صورت انجام این کار به سرعت با قید وثیقه آزاد خواهند شد.

به گفته رسانه‌های هندی، شخص در ویدئوی در حال پخش، گیان دو آهوجا، قانون‌گذار سابق مجلس ایالتی راجستان و یکی از چهره‌های برجسته در حزب حاکم این ایالت است.

به گزارش روزنامه‌های محلی، آهوجا به حوادثی اشاره می‌کرد که در آن مسلمانان به ظن دست داشتن در قاچاق و ذبح گاو کشته شده‌اند. با این حال منابع خبری به نقل از حزب بهاراتیا جاناتا گفتند که دیدگاه آهوجا منعکس‌کننده دیدگاه حزب نیست، بلکه این نظرات صرفاً جنبه شخصی دارد.

برخی از فعالان شبکه‌های اجتماعی این اظهارات را فلسفه حزب حاکم هند توصیف کرده‌اند که در عمل در حال اجراست. برخی دیگر نیز با ارسال پیامی به آشوک جولات، فرماندار راجستان خواستار اعلام موضع قاطع و اقدام قانونی علیه آهوجا به دلیل ارتکاب جنایت و تحریک به انجام آن شده‌اند.

همچنین شماری دیگر نیز با ارسال نامه‌ای به پلیس خواهان دستگیری وی شده‌اند، چرا که به صراحت از مشارکت در قتل 5 نفر دیگر سخن گفته است.

فعالان اجتماعی و سیاسی مسلمان در هند خواهان اقدام پلیس و دستگاه قضایی علیه این عضو برجسته حزب حاکم شده‌اند چرا که اظهارات وی تنها اموری بحث‌انگیز نیست بلکه اعتراف آشکار به قتل است.

انتهای پیام
captcha