ابهام، پروپاگاندا و مدیریت ناکارآمد؛ نتیجه عملکرد ترامپ در مواجهه با کرونا
کد خبر: 3883788
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲
روزنامه نیویورک تایمز نوشت:

ابهام، پروپاگاندا و مدیریت ناکارآمد؛ نتیجه عملکرد ترامپ در مواجهه با کرونا

ستون‌نویس رونامه نیویورک تایمز با اشاره به گفتارهای ترامپ در مورد ویروس کرونا و انتقاد از عملکرد رئیس‌جمهور آمریکا نوشت: تاکنون، پاسخ دونالد ترامپ به شیوع ویروس بیانگر بدترین ویژگی‌های استبداد، دموکراسی و ترکیبی از ابهام، پروپاگاندا و ناکارآمدی در مدیریت بوده است.

به گزارش ایکنا؛ روزنامه نیویورک تایمز در یادداشتی به قلم میشله گولدبرگ(Michelle Goldberg) ستون‌نویس این روزنامه، به بررسی عملکرد ترامپ در قبال شیوع کرونا پرداخته است.

گولدبرگ در ابتدای این یادداشت، با اشاره به آمار و ارقام مجله اکونومیست و تفاوت‌هایی که بین کشورهای درگیر این بیماری وجود دارد، می‌نویسد: از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا، انتقادات از رفتار دونالد ترامپ و سیاست‌های وی در قبال این بیماری افزایش یافته است. ماه گذشته و پس از تحلیل آمار و ارقام اپیدمی از سال 1960، اکونومیست به این نتیجه رسید که افراد در کشورهای استبدادی نسبت به کشورهای دموکراتیک در اثر شیوع بیماری با سرعت بیشتری می‌میرند. از سوی دیگر در جوامع استبدادی، آزادی زمان بیشتری برای تحمیل محدودیت‌های رفتاری دقیق نسبت به جامعه دموکراتیک وجود دارد. تصور اینکه ایتالیا، میلان را به شکلی که چین ووهان را ببندد، غیرممکن است. شاید عجیب باشد اما بدون مشورت‌های دموکراتیک، انواع خاصی از زیرساخت‌ها می‌توانند خیلی سریعتر گسترش یابند. در نروژ به عنوان یکی از دموکراتیک‌ترین کشورهای جهان، قانون‌گذاران به مدت هفت سال در مورد مکان بیمارستان جدید 200 تختخوابی بحث کرده‌اند. این درحالی است که در چین، یک بیمارستان جدید 1000 تختخوابی برای معالجه بیماران مبتلا به کرونا فقط طی 10 روز ساخته شده است.

وی با اشاره به گفتارهای ترامپ در مورد ویروس کرونا و انتقاد از عملکرد رئیس‌جمهور آمریکا نوشت: تاکنون، پاسخ دونالد ترامپ به شیوع ویروس بیانگر بدترین ویژگی‌های استبداد، دموکراسی و ترکیبی از ابهام، پروپاگاندا و با ناکارآمدی در رهبری بوده است.

گولدبرگ تصریح کرد: از ابتدا ترامپ مقیاس بحران را کوچک شمرد و آن را به عنوان تهدیدی کاملاً خارجی به تصویر کشید که با بستن مرزها می‌توان از آن جلوگیری کرد. ترامپ در کنفرانس خبری 26 فوریه(7 اسفند)، ادعا کرد که 15 مورد در آمریکا وجود داشته است و گفت که این 15 مورد تا دو روز دیگر به صفر می‌رسند. تا لحظه نوشتن این یادداشت، بیش از 210 مورد در سراسر کشور شناسایی و فوت 12 مورد تأیید شده است.

ستون‌نویس روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به فشارهای دولت آمریکا به محققان در مورد انتشار اخبار و نظارت در رابطه با کرونا، نوشت: در داخل دولت، فشار شدیدی وجود دارد كه اظهارات و اقدامات متناقض با خط ترامپ نباشد. بنا بر گزارش‌ها در ماه فوریه و هنگامی که دکتر نانسی مسونیر(Nancy Messonnier)، مدیر مرکز ملی ایمن‌سازی و بیماری‌های تنفسی، هشدار داد که گسترش ویروس کرونا در آمریکا اجتناب‌ناپذیر است، رئیس جمهور خشمگین شد. چهره‌های رسانه‌ای طرفدار ترامپ مانند راش لیمباف(Rush Limbaugh) اظهار کردند که وی(مسونیر) بخشی از یک توطئه ضد‌ ترامپ بوده است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که در بحبوحه این بحران بزرگ، شاهد کمپینی هماهنگ در کل دولت هستیم تا مبادا با  رئیس‌جمهور در تضاد باشند.

گولدبرگ با تأکید بر بی‌اعتمادی که در آمریکا نسبت به ترامپ وجود دارد، نوشته است: دکتر جوشوا شارفشتاین(Joshua Sharfstein)، معاون آموزشی دانشکده بهداشت عمومی جان هاپکینز بلومبرگ به من گفت که با مرور تاریخچه چنین بحرانی، یکی از درس‌‌‌های بزرگ در مورد آن، این نکته است «ارتباطات را سیاسی نکنید. شما به ارتباطات معتبری نیاز دارید که مردم قبولشان دارند».

نویسنده نیویورک تایمز تصریح می‌کند: ترامپ برعکس آن است. حداقل نیمی از کشور به او بی‌اعتماد است و بخشی از نیمه دیگر به کارشناسان واقعی اعتماد ندارد.

ابهام، پروپاگاندا و  رهبری ناکارآمد نتیجه عملکرد ترامپ در قبال کرونا

گولدبرگ با اشاره به شیوع بیماری در کشتی تفریحی دایموند پرنسس(Diamond Princess) و عملکرد دولت آمریکا نوشته است: کن کوچینلی(Ken Cuccinelli)، مقام رسمی وزارت امنیت میهنی آمریکا روز پنجشنبه(16 اسفند) به کمیته سنا گفته است که مسافران این کشتی در کالیفرنیا نمی‌توانند تخلیه شوند زیرا امکانات مراقبت‌های بهداشتی آمریکا فاقد ظرفیت برای قرنطینه مسافران است.

وی در پایان افزود: جرمی کونیندیک(Jeremy Konyndyk)، مدیر سابق برنامه کمک به بلایای خارجی در USAID که به مدیریت پاسخ به ابولا در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما کمک کرده، گفت که اشتباه کردن برای اولین‌بار با تکرار یک اشتباه مشابه بسیار متفاوت است. گفتن این که ما راهی برای بیرون آوردن این افراد از کشتی تفریحی نداریم برای من عجیب است! ترامپ باعث بروز فاجعه‌های چندگانه شده است، اما تا به امروز آمریکایی‌ها اینقدر از نزدیک با قضیه روبه‌رو نشده بودند. این مسئله ممکن است ابعاد دیگری پیدا کند؛ ترامپ زمان زیادی از بعد از ظهر پنجشنبه را فقط برای تبریک به خود برای واکنش به ویروس کرونا صرف کرد؛ با بدتر شدن اوضاع و وخامت این موضوع، شاید دست آخر تنها چند رول دستمال کاغذی برایمان پرت کند!

ترجمه و تنظیم از محمدحسن گودرزی

انتهای پیام
captcha