پیشروی کرونا در جهان
کد خبر: 3883274
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴

پیشروی کرونا در جهان

ویروس همه‌گیر کرونا که شیوع آن نخستین‌بار اواخر سال گذشته میلادی از شهر ووهان چین آغاز شد، تاکنون حدود ۹۰ هزار نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده و جان دست‌کم ۳ هزار نفر را نیز گرفته است.

به گزارش ایکنا؛ بیماری جدید کرونا با نام علمی «کوویدـ19» از دی‌ماه گذشته در ووهان چین شیوع یافت و از همان زمان تاکنون به بیش از 70 کشور جهان سرایت کرده است و همچنان با قدرت به پیش می‌تازد.

چین

وزارت بهداشت چین امروز، 14 اسفند از ثبت ۱۱۹ مورد دیگر ابتلا و ۳۸ مورد مرگ و میر بر اثر ویروس کرونا خبر داد. به این ترتیب آمار مبتلایان در چین به ۸۰ هزار و ۲۷۰ تن رسیده است و ۲ هزار و ۹۸۱ مورد از آمار مبتلایان جان باختند.

آرژانتین

 گینز گونزالز گارسیا، وزیر بهداشت آرژانتین نیز خبر ابتلای یک آرژانتینی به ویروس کرونا را تأیید کرد. وی در یک کنفرانس خبری گفت: اولین مورد تأیید شده بیماری کروناویروس در کشور شناخته شد.

به گفته وزیر، این بیمار پس از سفر به اروپا از جمله ایتالیا به آرژانتین بازگشت. وی هم اکنون در یک بیمارستان خصوصی در بوینس آیرس و از سایر بیماران جدا شده است.

جبل الطارق

وزارت بهداشت برون‌مرزی انگلیس گزارش داد که اولین مورد ابتلا به کروناویروس در جبل الطارق در یک مسافر که به همراه همسر خود از شمال ایتالیا بازگشته بودند، شناسایی شد. اکنون هر دو مسافر به‌طور داوطلبانه در قرنطینه قرار دارند. بیمار به سرعت مراحل بهبودی را طی می‌کند و هیچ علائمی از کرونا در همسر او تاکنون دیده نشده است.

اقلیم کردستان عراق

وزارت بهداشت اقلیم کردستان در عراق اعلام کرد که یک مورد جدید از  ابتلا به ویروس کرونا در اقلیم کردستان به ثبت رسیده است. بر این اساس این بیانیه شمار مبتلایان به ویروس کرونا در اقلیم کردستان به ۶ نفر رسید. تمامی این آمار در «سلیمانیه» به ثبت رسیده است.

گفتنی است، طبق اعلام مقامات اقلیم کردستان هم اکنون بیش از ۲ هزار نفر در این اقلیم به دلیل مشکوک بودن به ابتلا به کرونا در قرنطینه قرار گرفته‌اند.

لهستان

وزارت بهداشت لهستان امروز، 14 اسفند از ثبت نخستین مورد ابتلا به کرونا ویروس در این کشور خبر داد.

فرد آلوده از آلمان به لهستان سفر کرده و در حال حاضر در قرنطینه به‌سر می‌برد.

فرانسه

چهارمین مرگ بر اثر ویروس کرونا در این کشور ثبت شد و شمار مبتلایان به ویروس کرونا در فرانسه امروز از مرز ۲۰۰ نفر گذشت. وزارت بهداشت فرانسه هم در رابطه با این موضوع اعلام کرد که به جز جزیره کُرس(جنوب شرق فرانسه)، موارد ابتلا در سراسر این کشور به ثبت رسیده است.

انگلستان

در انگستان نیز پس از آزمایشات انجام گرفته ۱۲ مورد ابتلا به کروناویروس ثبت شده و شمار مبتلایان به ۵۱ نفر در این کشور رسید.

کره جنوبی

وزارت بهداشت کشور کره جنوبی ۸۵۱ مورد ابتلا به کوروناویروس دیگر را ثبت کرده  که در جمع به ۵ هزار و ۱۸۶ نفر مبتلا و ۳۴ مورد فوت رسیده است. مقامات این کشور آماده‌سازی بیشتر مراکز بهداشتی  را در دستور کار قرار داده‌اند.

ایتالیا

تعداد قربانیان و افراد مبتلا به ویروس کرونا در کشور ایتالیا که این روزها با گسترش شیوع این ویروس خطرناک مواجه است، افزایش پیدا کرد.

بر اساس این گزارش، تعداد فوتی‌های کرونا در این کشور اروپایی به ۷۹ نفر و تعداد مبتلایان آن نیز به بیش از ۲۵۰۰ نفر رسیده است.

اسپانیا

دولت اسپانیا شامگاه سه‌شنبه رسماً تأیید کرد که یکی از شهروندان این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته است.

بر اساس آخرین آمارهای اعلام شده از سوی مراجع رسمی اسپانیا، بیش از 150 نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. اما تا ساعتی پیش هیچ مورد مرگ‌ومیری بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در اسپانیا گزارش نشده بود.

ایالات متحده آمریکا

روزنامه «وال‌استریت ژورنال» خبر داد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به ۱۰۶ نفر رسیده است. تا کنون مرگ 6 نفر در آمریکا به دلیل ابتلا به کرونا تأیید شده است. 

فرماندار ایالت واشنگتن به دلیل خطر شیوع ویروس کرونا وضعیت اضطراری اعلام کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا اخیراً در کنفرانس خبری گفت: «شدیدترین اقدامات را در مقابله با کرونا انجام داده‌ایم و هیچ دلیلی برای وحشت از کرونا وجود ندارد و در مناطقی که تأثیرات کرونا را مشاهده کرده‌ایم در حال کار هستیم و محدودیت‌هایی را در خصوص مسافرت از کشورهایی که مشکلاتی با کرونا داشته‌اند، اعمال کرده‌ایم».

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha