تصمیمات جدید عربستان برای برپایی اعتکاف و نمازهای جماعت
کد خبر: 3884399
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹

تصمیمات جدید عربستان برای برپایی اعتکاف و نمازهای جماعت

وزارت امور اسلامی عربستان سعودی تدابیر جدیدی را برای برگزاری مراسم اعتکاف و اقامه نماز جماعت در مساجد این کشور در شرایط شیوع بیماری کرونا اتخاذ کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از بخش عربی «خبرگزاری آناتولی»، وزارت امور اسلامی عربستان سعودی اعلام کرد: در این روزها که بیماری کرونا در کشور شیوع پیدا کرده است، مدت زمان میان اذان و برگزاری نماز جماعت باید در هر یک از نمازهای پنجگانه به 10 دقیقه کاهش یابد و خطبه‌های نماز جمعه و اقامه این نماز نیز از 15 دقیقه بیشتر نشود.
 
این وزارتخانه همچنین دستور توقف مراسم افطاری برای روزه‌داران، ممنوعیت اعتکاف، پاکسازی مساجد از زباله خوراکی‌ها، هسته خرما و لیوان‌های یکبار مصرف در کنار آبخوری‌ها را صادر کرده است.
 
وزارت امور اسلامی عربستان اعلام کرد: با توجه به آمار انتشار ویروس کرونا، این اقدامات پیشگیرانه جهت حفظ سلامت نمازگزاران و کسانی است که به مساجد رفت و آمد می‌کنند.
 
شمار ابتلا به بیماری کرونا در عربستان سعودی طی روزهای اخیر افزایش یافته است و طی شبانه‌روز گذشته 20 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند، در حالی که دولت عربستان مدارس، جلسات مذهبی و حلقه‌های حفظ قرآن در تمام مساجد را تعطیل کرده است.
انتهای پیام
captcha