مداخله آمریکا در روند انتخاب نخست‌وزیر در عراق
کد خبر: 3884917
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴

مداخله آمریکا در روند انتخاب نخست‌وزیر در عراق

برخی نمایندگان پارلمان عراق از مداخله آمریکا در روند انتخاب نخست‌وزیر و تلاش برای سلطه بر فضای سیاسی این کشور خبر دادند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «المعلومه»،‌
«عبدالامیر المیاحی» نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق اعلام کرد که نیروهای آمریکایی در عراق عامل ایجاد تفرقه و بر هم زدن امنیت داخلی این کشور هستند و واشینگتن موانعی را بر سر راه مذاکرات انتخاب آن دسته از نامزد‌های نخست‌وزیری که به منافع آمریکا توجهی ندارند، ایجاد می‌کند.
«محمد البلداوی» عضو فراکسیون پارلمانی «صادقون» نیز در گفت‌وگو با المعلومه اظهار کرد: سفارت آمریکا در انتخاب نخست‌وزیر عراق دخالت می‌کند تا از این طریق مسیر بقای نظامیان خود در عراق را هموار کند.

البلداوی با بیان اینکه آمریکا به دنبال شخصیتی است که بقای نیروهایش در عراق را تضمین کند، گفت: با این حال نزدیکی دیدگاه‌های فراکسیون سیاسی شیعی و ائتلاف‌های سائرون (به رهبری مقتدی صدر) و الفتح، این فشارها و نقشه‌های آمریکا را ناکام خواهد گذاشت.
 
در همین راستا، «بدر الزیادی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق، در گفت‌وگو با المعلومه تأکید کرد: آمریکا سعی دارد بر فضای سیاسی عراق سیطره کامل داشته باشد در حالی که دولت عراق در این مورد سکوت کرده است.
 
وی از دولت عراق خواست تا دست از تعارف با آمریکا بردارد و اجازه ندهد که آمریکا بر فضای سیاسی این کشور مسلط شود.
انتهای پیام
captcha